En evighetsmaskin i Stockholm

En av teknikhistoriens hårdaste nötter verkar äntligen ha knäckts. På en konferens i september, arrangerad av ÅF och IVL Svenska Miljöinstitutet, kommer en evighetsmaskin att presenteras.

Den 20-21 september hålls Sound and Resonance Conference 2011 i Stockholm. Temat är ”the use of sound and vibration for improving biological processes and industrial optimization”. Bland frågorna på dagordningen återfinns olika tillämpningar av ultraljud, som att snabba upp kemiska reaktioner eller utföra mätningar.

Även betydligt mer avancerade frågor kommer att avhandlas. Dr Hartmut Müller ska prata om sin ”global scaling theory”. Denna användbara teori lär kunna användas för att såväl avgöra fördelningen av primtal som skapa antigravitation. En av de mest spännande tillämpningarna utgörs av världsvid kommunikation som är gratis, inte använder elektromagnetism, och som dessutom är snabbare än ljuset. Det institut han uppges arbeta för, Institute for Space-Energy-Research i Wolfratshausen, verkar dock bara existera som en adress.

Konferensens kanske mest anmärkningsvärda punkt utgörs av den så kallade Keppe-motorn. Utifrån siffror från utvecklaren (Keppe & Pacheco Association i São Paulo) kan dess verkningsgrad beräknas till ca 450 %. Det är alltså en evighetsmaskin av rang.

Motorn uppges vara konstruerad utifrån .......

Läs artikeln i sin helthet på NETCOMMUNITY / PLMforum

• Vetenskap, teknik

• åf
  • keppe
  • keppe-motorn
  • dr hartmut müller
  • netcommunity
  • plmforum
  • sound and resonance conference 2011

NETCOMMUNITY hjälper företag med affärsutveckling i form av nya kunder, nya medarbetare och nya idéer inom produktutveckling via våra portaler CADtorget, PLMforum och BIMforum med över 55.000 registrerade medlemmar.

Håll dig uppdaterad på vår Facebook-sida genom att trycka på "Gilla"-knappen