”Bantningsmetoder fungerar inte på lång sikt”

”Jag gillar inte tanken på att människor blir lurade av alla bantningsmetoder. Den bästa kombinationen är att äta rätt och vara fysiskt aktiv”, säger Sofia Antonsson dietist och expert från Dietkokboken.se

Netdoktor lanserade nyligen en ”Kom i Form”-special där temat bland annat handlar om att bli mer fysiskt aktiv, äta rätt och att hitta motivationen till livsstilsförändringar som kan leda till bättre hälsa och välmående.

Som ett led i temat lanserar vi nu den andra av tre expertchattar. Imorgon, tisdag den 8:e februari, klockan 13.00 chattar Sofia Antonsson på Netdoktor.

Dietkokboken.se är en sida för den som vill bli medveten om vad han eller hon äter och hitta långsiktig balans för rätt vikt och god hälsa. Tillsammans med Dietkokboken.se utvecklar Sofia Antonsson något som kallas för Dietmetoden. Dietmetoden handlar om rätt vikt på sikt och att bli mätt på rätt sätt.

– Det är alltså ingen snabbantningsmetod utan ett sätt att gå ner i vikt och att behålla rätt vikt på sikt.

Netdoktor har sedan tidigare ingått ett samarbete med Dietkokbokoken.se

– Vi ser samarbetet som ett bra komplement till Netdoktor och är glada att vi kan erbjuda våra medlemmar prisvärda tjänster som Gi-, kalori- och näringsberäknade recept, säger Ann-Charlotte Beckman, VD på Netdoktor.

Expertchatten med Sofia Antonsson är den andra av tre i Netdoktors ”Kom i Form”- special. Tidigare har Linus Johansson, sjukgymnast och personlig tränare, chattat om träning och motion. Den sista chatten med Blossom Tainton, motivationscoach och inspiratör, sker den 16:e februari klockan 14.00.

Chatta med Sofia Antonsson klockan 13.00 eller ställ din fråga redan nu

Läs intervjun med Sofia Antonsson ”Bantningsmetoder fungerar inte på lång sikt”

Gå till Netdoktors ”Kom i Form” –special

• sofia antonsson
  • kom i form
  • expertchatt
  • kost och hälsa
  • kost
  • dietist
  • dietkokboken.se

Netdoktor.se är Sveriges ledande hälsoportal med över 500 000 besök varje månad och omkring 180  000 medlemskap inom 30 olika communities. Bakom Netdoktor.se står ett redaktionellt team av Sveriges ledande läkare, journalister och webbutvecklare som besvarar medlemmarnas frågor och erbjuder hälsonyheter, fakta och erfarenhetsutbyte via forum och bloggar. Det redaktionella materialet är under oberoende kontroll av Netdoktor och dess medicinska experter. Netdoktor driver även NetdoktorPro – medicinskt verktyg för läkare.

Netdoktor.se AB, som även äger och driver Netdoktor.se och NetdoktorPro.se, har sitt säte på Holländargatan 22 i Stockholm och drivs av dess grundare sedan 2002. I mars 2010 gick mediekoncernen Bonnier via investmentbolaget B Media Invest in som delägare i företaget.