Efterfrågad symtomguide – nu på Netdoktor

Netdoktor lanserar efterfrågad symtomguide – användarvänlig och innehållsrik.

Enligt senaste rapporten Svenskar och internet 2010, har halva svenska folket upptäckt internet som en väg till information och kunskap om hälsoproblem och särskilda sjukdomar.

Netdoktor.se innehåller mängder av information och för att underlätta och göra det smidigare för besökare att navigera på sajten är symtomguiden ett utmärkt komplement till den vanliga sökfunktionen.

– Eftersom man ofta utgår från olika symtom när man söker medicinsk information på nätet är jag väldigt glad över att vi nu kan erbjuda en bra symtomguide, där man dessutom kan söka på flera olika symtom i kombination. Det gör att man förutsättningslöst och mer objektivt kan komma fram till tänkbara tillstånd och diagnoser, säger Netdoktors medicinske chef, Mats Halldin.

Symtomguiden är byggd så att användaren kan söka information på tre olika sätt: dels genom att välja kroppsdel och därefter kombinera symtom, välja symtom i bokstavsordning eller genom fritextsökning. Därefter listar guiden de sjukdomar som innefattar de symtom som angivits.

Testa symtomguiden

• symtomguide
  • symtom
  • lansering
  • netdoktor
  • smärta

Netdoktor.se är Sveriges ledande hälsoportal med över 500 000 besök varje månad och omkring 160 000 medlemskap inom 30 olika communities. Bakom Netdoktor.se står ett redaktionellt team av Sveriges ledande läkare, journalister och webbutvecklare som besvarar medlemmarnas frågor och erbjuder hälsonyheter, fakta och erfarenhetsutbyte via forum och bloggar. Det redaktionella materialet är under oberoende kontroll av Netdoktor och dess medicinska experter.