Netigate är finalist i utmärkelsen för 2010 års Red Herring 100 Europe.

Stockholm – 26 Maj 2010 – Netigate tillkännager idag sin finalplats i utmärkelsen för 2010 års Red Herring 100 Europe pris. Red Herring 100 Europe är en prestigefull utmärkelse där föregående års mest lovande privata teknologiföretag i Europa hedras.

Red Herrings journalister har valt ut de mest innovativa företagen av flera hundra företag över hela Europa. De nominerade har utvärderats på både kvantitativa och kvalitativa kriterier. Finalisterna i 2010 års Red Herring 100 Europe är utvalda tack vare deras teknologiska framgång, ledningsförmåga, marknadsandel, investerarhistorik, kundstock och finansiella status.

Dessa bedömningskriterier kompletteras även av en översyn av det faktiska resultatet och företagets ställning vilket gör att Red Herring kan presentera en unik lista som är ett ovärderligt instrument för att upptäcka och bedöma de främsta affärsmöjligheterna i branschen.

”Vi är stolta över att vara finalist i Red Herring 100 Europe” säger Victor Molander, VD Netigate. ”Vi levererar verkligt värde till våra kunder och det är kul att motta uppskattning och utmärkelser för våra prestationer.”

”Detta år var speciellt svårt, säger Alex Vieux, utgivare och VD Red Herring. ”Trots den globala ekonomiska situationen var det så många företag som producerar innovativa och fantastiska produkter att vi hade svårt att välja ut finalisterna. Netigate uppvisar mycket stor potential och förtjänar därför en plats i finalen. Nu står vi inför den svåra uppgiften att välja ut de 100 vinnarna i Red Herring Europa. Vi vet att årets finalister kommer att växa och bli något riktigt stort.”

“Red Herring 100 Europe är ett mycket prestigefullt pris och jag är glad att Netigate är finalist” säger Tom Nyman, Styrelseordförande Netigate. ”Jag har stor tilltro till Netigate som hittills har haft stora framgångar och framtiden ser ännu mer lovande ut.”

Vill du veta mer?
Victor Molander, VD Netigate
victor.molander@netigate.se

Jennie Gustavsson, Marknadschef Netigate
jennie.gustavsson@netigate.se

www.netigate.se

• red herring 100 europe award
  • pris
  • utmärkelse
  • företagande
  • framgångsrik
  • entreprenör
  • expansion
  • stark tillväxt

Netigate är ett av Sveriges och Europas största och mest snabbväxande företag i branschen för onlineundersökningar. Vår affärsidé är att ge företag och organisationer inom den privata och offentliga sektorn möjligheter att genomföra avancerade undersökningar enkelt via Internet. Under 2009 utsågs Netigate för andra året i rad till Gasellföretag av Dagens Industri och har även placerat sig på Deloittes lista över de snabbast växande teknikföretagen både i Sverige och Europa, Technology Fast 50 Sweden och Fast500 EMEA. Netigate har idag kontor i Stockholm, Malmö, Wiesbaden, Berlin, Oslo och Warszawa.

Vi har många av Europas mest intressanta företag som kunder. Mer information om Netigate hittar du på vår hemsida www.netigate.se