Nyhetsbrev April

Våren har äntligen kommit och vi är redan inne i början av maj. April bjöd bland annat på vårt event Smart City Connection, nya samarbeten bland kommuner och tjänsteleverantörer samt nya roller inom företaget.

Den 11-12 april ägde årets upplaga av Smart City Connection rum i Collegium på Mjärdevi Science Park i Linköping. Lunch-till-lunch-eventet hade ett program fyllt med olika talare, för att inspirera åhörarna. I pauserna mellan föredragen fanns även tid att diskutera med de andra besökarna eller besöka utställarnas montrar. För att läsa mer om Smart City Connection, se vårt pressmeddelande.

Den 1 april tillträdde Johanna Björnson som VD för Blink Services. Johanna har tidigare verkat som marknads- och ekonomiansvarig i företaget och har sedan omorganisationen även varit tillförordnad VD. För mer info klicka här.

Den 23 april annonserade Netmore att Erik Hallberg, tidigare styrelseordförande i Blink Services, blir tillförordnad VD och koncernchef för Netmore Group. För mer info klicka här.

Månadens fråga

Om du/ni inte kommit igång med kommersiella tjänster i ert nät, vad är det som ni saknar?

Skicka ditt svar till linda@blink.services och delta i utlottningen av en temperatur/ luftfuktighets-sensor.

Nu laddar vi om för en ny månad och nya utmaningar!

• Vetenskap, teknik

• samverkan