Susanne Holmström, vd NetOnNet, tar hand om kunder i Lagershopen på Backaplan, Göteborg.               Foto: Nora Ay, NetOnNet
Susanne Holmström, vd NetOnNet, tar hand om kunder i Lagershopen på Backaplan, Göteborg. Foto: Nora Ay, NetOnNet

Black Friday hos NetOnNet inleddes återigen med många nya rekord

- Första timmen av Black Friday-dygnet gav en tydlig indikation om att nya rekord är att vänta. Vi noterade försäljningsökningar, rekordmånga besökare på våra sajter och överlag nöjda kunder att döma av de samtal och ärenden vi haft under natten. Varje timme därefter registredes det nya rekord jämfört med föregående år, säger en stolt Susanne Holmström, vd NetOnNet.

NetOnNet har en lång historik av att presentera unika lösningar, kampanjer och koncept till sina kunder i Sverige och Norge. Fokus har alltid legat på kunden och teknik som gör kundresan enklare, smidigare och roligare. Bakom årets Black Friday finns rigorösa förberedelser för att säkerställa att årets köpfest blir den bästa någonsin.

– Vi förväntade oss en ökad kundtillströmning till våra sajter och jobbade in i det sista med att säkerställa att tekniken skulle palla trycket. Trots rekordmånga besökare i år jämfört med tidigare år kan vi glädjande nog konstatera att våra insatser gett önskat resultat. Vår kundtjänst stod även i år redo att ta hand om våra kunder under natten och vi är stolta över att kunna summera nattens kundmöten som något som uppskattades av såväl våra kunder som medarbetare. Jag är så imponerad och stolt över alla fantastiska medarbetare som kämpat hårt och outtröttligt för att göra helgen så bra som möjligt för våra kunder, säger Susanne Holmström, VD NetOnNet.

Förberedelserna och arbetet på NetOnNets centrallager gör att många kunder får sina Black Friday-köp redan på fredagen. En av de saker som jobbats hårt med är hemleveranser i samarbete med Best Transport som möjliggör snabba leveranser direkt hem till kund.

– När klockan slog 08:00 i morse så hade vårt lager plockat närmare dubbelt så många fler produkter än föregående års Black Friday och många kunder kommer att få leverans redan under dagen. Desto fler kunder valde att klicka hem sina klipp under natten för att kunna hämta dom i valfri Lagershop där varorna fanns färdigpackade för upphämtning sen öppning kl. 08.00, säger Stefan Svensson, Logistikchef NetOnNet.

– Vårt unika självbetjäningskoncept och gedigna arbete med att hålla våra kostnader nere, i kombination med våra mångåriga relationer med några av världens främsta tillverkare av hemelektronik – gjorde det möjligt för oss att vässa våra fina erbjudanden ytterligare och ge våra kunder galet bra erbjudanden denna helg. Nu ser fram emot att ta hand om våra kunder på bästa sätt under resten av Black Friday-helgen, säger Holmström.

15-topp populäraste produkter utan inbördes ordning

• Samsung 55” Curved 4K-TV
  • LG OLED Smart TV (55” och 65”)
  • Samsung 55” QLED Smart TV