Idag öppnar NetOnNets nya Lagershop i Trollhättan

Idag öppnar NetOnNets nya Lagershop i Trollhättan

Hemelektronikföretaget och omniaktören NetOnNet tar ytterligare ett steg i sin expansiva satsning. Idag kl 10:00 inviger företaget sin helt nya Lagershop på Överby Shopping i Trollhättan. Den nya Lagershopen, med en total yta om cirka 2700 kvadratmeter, öppnar i nybyggda lokaler granne med Blomsterlandet, Jysk och Lidl. Satsningen sysselsätter cirka 20 personer och förväntas bli ett välkommet tillskott till handelsområdet Överby, som årligen drar cirka 7 miljoner besökare från Trollhättan, Vänersborg, Dalsland och Skaraborg.

Tvåstadsregionen Trollhättan/Vänersborg har stått på NetOnNets önskelista en tid när det gäller att etablera en ny Lagershop, och när nu den nya Lagershopen är redo att öppna är Peter Andersson, som arbetar med NetOnNets lagershopsetableringar och själv bördig från Trollhättan, mycket glad:

- Det här är en dag vi har sett fram emot, och vi är idag jätteglada att kunna hälsa trollhättebor, vänersborgare och alla andra kunder på Överby välkomna till en helt ny Lagershop, fylld med hemelektronikprodukter men också till exempel ett jättefint utbud av prylar till höstens och vinterns maglagning till fantastiska lagerpriser – under premiärveckan till och med till premiärpriser, säger Peter Andersson, NetOnNet.

Peter Andersson, NetOnNet och bördig från Trollhättan.

Den nya Lagershopen sysselsätter cirka 20 personer och till tjänsten som Lagershopschef har hemelektronikaktören rekryterat Erika Johansson, välkänd profil inom handeln i Trollhättan.

NetOnNet har redan sedan tidigare en stark position som e-handlare i Tvåstadsregionen, men de som har önskat att handla i fysisk miljö har fram till nu varit hänvisade till att besöka någon av Lagershopparna i Uddevalla och Göteborg.

- Nu blir det ännu enklare för kunderna att handla hos oss, eftersom våra Lagershoppar inte bara är fysiska butiker utan också servicecenter och lagerhubbar som kompletterar vår e-handel. Här kan vi hjälpa till med till exempel service, reparationer och returer, förklarar Peter Andersson, och fortsätter: - Vi har ett smart självbetjäningskoncept som gör att kunderna kan handla enkelt och tidseffektivt. Alla våra prisskyltar har en QR-kod som leder dem direkt till vår sajt där de hittar såväl produktinformation som andra kunders omdömen. Vår duktiga och mycket taggade personalstyrka är självklart redo att hjälpa de som önskar mer hjälp.

Sofie Struwe, Chief Commercial Officer (CCO) för NetOnNet, är också väldigt glad över dagens premiär i Trollhättan:

- Trollhättan och Tvåstadsregionen är en är ett bra upptagningsområde för nya kunder med stark köpkraft och vi är väldigt glada över att nu vara på plats med en fysisk Lagershop. Det är en viktig del i vår strategi att växa inom fysisk handel och givetvis som komplement till vår e-handel. Det finns en enorm kraft i att agera som omniaktör, där en fysisk etablering stärker kundrelationen och även e-handelspenetrationen i området eftersom fler upptäcker oss. Vårt mål är alltid att erbjuda en sömlös shoppingupplevelse där man kan påbörja sitt köp hemma online och avsluta snabbt och enkelt i Lagershop för de som önskar.

Sofie Struwe, CCO för NetOnNet.

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Vårt fokus är att förenkla allt vi kan för att erbjuda hemelektronik billigare än andra. Det är mottot för hela NetOnNet och grundar sig i vårt unika självbetjäningskoncept. Kunderna ska välja NetOnNet, inte bara för att vi har låga priser, utan även för att vi gör det enklare, ärligare och med fokus utifrån kunden själv. Det är så vi skapar mervärde och en stark relation med våra kunder. NetOnNet säljer till konsumenter och företag genom e-handel och cirka 30 Lagershoppar i Sverige och Norge. Sedan 2022 är vi del av Komplett Group. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.