Josefin Dalum kliver in i rollen som ny vd för NetOnNet från och med 1 december.

Josefin Dalum ny vd för NetOnNet

Nu är det klart vem som tar över som ny vd för hemelektronikaktören NetOnNet. Med ett imponerande CV och gedigen erfarenhet från ett antal ledande positioner inom näringslivet tar Josefin Dalum från och med 1 december över rodret som vd. Utnämningen innebär även att hon tar plats i koncernledningen för Komplett Group.

Josefin Dalum är 40 år och har erfarenhet från ett antal olika ledande positioner inom näringslivet. Hon kommer senast från rollen som CFO hos NetOnNet. Under tio år arbetade Dalum för Moment Group, börsnoterat på Nasdaq Stockholm, som CFO och acting vd. Vidare har hon har bland annat varit ansvarig för financial controlling-teamet på Polestar under tiden för Polestars börsnotering på Nasdaq New York. Josefin Dalums erfarenhet som revisor hos EY kompletterar en gedigen akademisk grund från Handelshögskolan vid Lunds universitet.

- Det är med både ödmjukhet och stolthet som jag påbörjar mitt nya uppdrag som vd för att tillsammans med koncernledningen för Komplett Group, NetOnNets ledning och medarbetare fortsätta NetOnNets spännande resa, kommenterar Josefin Dalum. – Jag ser fram emot att jobba på tvärs över den svenska och norska marknaden och bidra till att vi stärker vår position i både Sverige och Norge. Vi är medvetna om de utmanande tiderna för våra kunder och NetOnNet strävar efter att erbjuda konsumenterna konkurrenskraftiga priser i en tid där varje krona räknas. Med bas i vår starka prisposition har bolaget ett kraftfullt utgångsläge att fortsätta ta marknadsandelar under en utmanade tid. NetOnNets starka värdegrund och företagskultur kommer att vara en viktig framgångsfaktor i det arbetet.

Jaan Ivar Semlitsch, Group CEO för Komplett Group, kommenterar rekryteringen:

- Jag är mycket nöjd med att Josefin Dalum har tackat ja till tjänsten som vd för NetOnNet. Hon har goda ledaregenskaper, stor arbetskapacitet, hög integritet, en sund värdegrund och är operativ med stark implementeringsförmåga. Det fanns många kandidater att välja mellan under processen, men Josefin utmärkte sig och det är extra motiverande att kunna landa en intern kandidat med intern befordran. Det är utmanande tider, både för hemelektronikbranschen och för konsumenterna. Med Josefin Dalum som ny vd är jag övertygad om att vi har rätt person på plats för att leda NetOnNet in i framtiden.

Josefin Dalum efterträder Susanne Holmström som framgångsrikt drivit NetOnNet som vd de senaste fem åren. Susanne Holmström lämnade vd-posten 31/10 och har under november interimistiskt ersatts av Komplett Groups vd Jaan Ivar Semlitsch.

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Vårt fokus är att förenkla allt vi kan för att erbjuda hemelektronik billigare än andra. Det är mottot för hela NetOnNet och grundar sig i vårt unika självbetjäningskoncept. Kunderna ska välja NetOnNet, inte bara för att vi har låga priser, utan även för att vi gör det enklare, ärligare och med fokus utifrån kunden själv. Det är så vi skapar mervärde och en stark relation med våra kunder. NetOnNet säljer till konsumenter och företag genom e-handel och cirka 30 Lagershoppar i Sverige och Norge. Sedan 2022 är vi del av Komplett Group. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.