En riddare, en vampyr och en magnetisk kvinna spelar huvudrollerna i NetOnNets nya kampanj. Här syns alla karaktärerna tillsammans med Carola Tiberg, marknadschef för NetOnNet.

Krånglig vardag blir enklare i nya kampanjen från NetOnNet

En riddare, en vampyr och en magnetisk kvinna spelar huvudrollerna i NetOnNets nya kampanj. De tre oväntade karaktärerna visar hur komplicerad tillvaron kan vara, och med devisen ”Livet är krångligt, så handla hemelektronik ska vara enkelt,” vill e-handelspionjären visa hur enkelt det är att handla hos dem. Kampanjen är framtagen i samarbete med Forsman & Bodenfors och F&B Daily.

Många lägger timmar på nätet för att leta efter information och läsa tester och recensioner innan man bestämmer sig för vilken hemelektronik man vill köpa. Men när valet är gjort är det viktigt att det går lätt och smidigt att handla.

“Med den här kampanjen vill vi berätta hur enkelt det är, och ska vara, när man handlar hemelektronik online samt i Lagershop. Med tre lite ovanliga berättelser vill vi locka fler att prova på att handla på NetOnNet”, säger Carola Tiberg, marknadschef på NetOnNet. ”Med det här uttaget särskiljer vi oss på ett mer humoristiskt sätt i en ganska generisk bransch, och genom att koppla emotionella värden till de rationella argumenten varför det är så enkelt att handla hos NetOnNet vill vi stärka varumärket och vår fina förflyttning när det gäller kännedom, tänkbarhet och förstahandsval”, avslutar Carola Tiberg.

Kampanjen har namnet “Vittnesmål från en krånglig vardag” och använder ett humoristiskt berättargrepp i en serie filmer där vi följer de vardagliga vedermödorna hos en nutida riddare, en vampyr och en kvinna vars kropp är magnetisk.

I filmerna berättar vampyren om hur vanliga bestyr som förskolehämtning och gräsklippning ställer till problem när man inte tål solljus och faran med stavgång på trafikerade gator när man inte syns i speglar. Riddaren kämpar å sin sida med att leva i ett samhälle som inte är anpassat för en riddares förutsättningar, medan den magnetiska kvinnan inte är alldeles övertygad om att magnetism verkligen är en superkraft.

“Vi valde ett humoristiskt sätt att använda traditionella testimonials för att berätta om alla de fördelar det innebär att handla hos NetOnNet. Vi ville skapa underhållning, något som man aktivt väljer att titta på, både på TV, online och i sina flöden”, säger Joel Lundblad, kreatör på F&B Daily.

Kampanjen är framtagen i samarbete med Forsman & Bodenfors och F&B Daily, som gemensamt sedan i höstas är kreativ och strategisk partner till NetOnNet.

Kampanjen lanseras den 17 maj i både TV samt sociala och digitala kanaler och består av både kortare och längre enheter på kampanjtemat och olika erbjudanden.

För filmer klicka här:

Riddare: https://youtu.be/bOSadDEq4LM