NetOnNet börjar erbjuda utskrivna skärmskydd direkt i butik  – snabbt, säkert och mer hållbart

NetOnNet börjar erbjuda utskrivna skärmskydd direkt i butik – snabbt, säkert och mer hållbart

Från och med nu erbjuds kunder i alla NetOnNets Lagershoppar runt om i Sverige skräddarsydda skärmskydd till i princip alla enheter med skärm – såsom smartklockor, bärbara datorer, surfplattor, mobiltelefoner och kameror. Med över 60 000 möjliga designalternativ kan konsumenter skydda de flesta enheter med skärm oavsett fabrikat, modell och inköpsår och därmed få dem att hålla längre. Innovationen minskar dessutom avfall från förpackningar med hela 96 procent.

I samarbete med den globala innovatören ZAGG InvisibleShield har NetOnNet nyligen lanserat möjligheten för kunder att beställa och köpa skärmskydd som skrivs ut direkt i butik, med hjälp av en så kallad Invisible Shield On Demand-skärmaskin. Lösningen säkerställer att det alltid finns exakt det skärmskydd kunden behöver tillpassat för exakt den enhet kunden har, oavsett när den inhandlats. Dessutom ingår monteringshjälp, något som uppskattas särskilt av kunder då det kan upplevas som knepigt och svårt att få skärmskyddet fastsatt på rätt sätt. Och allt som allt tar utskrift och montering av skärmskyddet endast några minuter totalt.

– Vi ser detta som ett fantastiskt sätt att snabbt kunna erbjuda våra kunder skärmskydd oavsett vad de har för enhet eller när den är inköpt, och att vi även hjälper till att applicera skyddet på enheten skapar en trygghet hos kunden att det blir korrekt monterat, säger Margareta Törnblad, chef strategiska tjänster på NetOnNet.

Maskinen kan skära ut skräddarsydda skärmskydd till alla enheter med Android och iOS men i dess designdatabas finns även design för äldre mobiltelefoner, surfplattor, smarta klockor, bärbara datorer, actionkameror och andra bärbara enheter som till exempel Nintendo Switch. Nya mobila enheter från alla de stora elektronikföretagen läggs till automatiskt direkt vid lanseringsdatum.

- Ofta kan det vara ett glapp mellan när en ny modell av t ex en mobiltelefon släpps och tills dess tillbehör finns tillgängliga. Med on demand-lösningen kan vi ha rätt design till de nya modellerna tillgängliga från start. Och rätt skärmskydd ökar produkternas livslängd eftersom det gör att de håller bättre, något vi alltid vill stötta kunderna med, säger Margareta Törnblad.

Förutom att lösningen minskar avfall och transporter med 96 respektive 95 procent bidrar den också till att Lagershopparna minskar sitt lagerutrymme och får mer plats i butikshyllorna till andra produkter.

- Vi behöver inte hålla lager och tar bort behovet av att eventuellt behöva göra oss av med skärmskydd när modeller utgår, så denna lösning är verkligen bra för både kunderna och oss som leverantör, avslutar Margareta Törnblad.

Om InvisibleShield
ZAGG:s skyddsfilm, för InvisibleShield On Demand (ISOD), är baserad på en teknik som ursprungligen utformats för att skydda amerikanska Apache-helikopterblad vilket ger ett oöverträffat skydd. Den innehåller en nanominnesteknik som självläker mindre repor och stötar. Läs mer här https://www.zagg.com/en_us/invisibleshield/invisibleshield-on-demand

Om ZAGG
ZAGG är en global ledare och innovatör för skärmskydd, mobilskal, tangentbord för surfplattor och lösningar för strömförsörjning. ZAGG levererar 360-graders skydd för mobila enheter som kopplar upp människor till deras värld. ZAGG hämtar inspiration från dem som passionerat söker aktiva, kreativa liv och ger dem möjlighet att njuta av sina mobila enheter på ett djärvt sätt. ZAGG är baserat i Utah och har verksamhet i USA, Irland och Kina. Med mer än 255 miljoner enheter sålda globalt är ZAGG:s mobiltillbehör tillgängliga över hela världen och finns hos ledande återförsäljare. För mer information, besök företagets webbplats www.ZAGG.com och följ oss på sociala medier.

Om NetOnNet
Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan med fokus på online-first. Med grunden i vårt unika självbetjäningskoncept är vår passion att göra elektronik tillgänglig på ett smidigt, enkelt och ärligt sätt. Vi gör allt vi kan för att erbjuda hemelektronik både billigare och snabbare än andra och för att skapa en stark relation med våra kunder utifrån deras behov. Genom e-handel och via våra Lagershoppar runtom i Sverige och Norge når vi både privatkunder och företagskunder. NetOnNets huvudkontor och centrallager finns i Viared strax utanför Borås.