Peter Andersson, retailchef för NetOnNet, som öppnar en ny Lagershop i Norrköping i början av den kommande vintern.

NetOnNet öppnar Lagershop i Norrköping

Norrköping står i fokus när hemelektronikföretaget NetOnNet nu förbereder sig för att öppna nästa Lagershop. I början av vintern slår företaget upp dörrarna och välkomnar kunderna till den cirka 3000 kvadratmeter stora Lagershopen med ytterligare 1000 kvadratmeter vidhängande lagerutrymme – allt inrymt i Ericssons gamla kretskortsfabrik i Ingelsta. Totalt kommer den nya Lagershopen att sysselsätta närmare 25 personer, och rekryteringarna är i full gång.

Retailchef Peter Andersson bekräftar att förväntningarna inför etableringen i Norrköping i början av vintern är stora: - Vi utvärderar löpande intressanta möjligheter och lägen, och Norrköping är en av de orter där våra analyser visar att vi har stor potential. Vi ser mycket fram emot att få presentera oss och våra låga priser samt enkelheten i att handla hos oss, inte bara online utan även fysiskt, för kunderna.

– Ericssons gamla kretskortsfabrik i Ingelsta är ett landmärke som de flesta känner till, och den passar perfekt för vårt Lagershopskoncept, fortsätter Peter Andersson; - Våra Lagershoppar är avsides belägna, med lägre hyra, och det i kombination med vårt uppskattade självbetjäningskoncept där kunden gör stora delar av jobbet själv bidrar till att vi kan hålla lägre priser.

Google utsåg NetOnNet under hösten 2019 till Nordens ledande omnikanalaktör, och bäst i Europa inom kategorin hemelektronik. Enligt Peter Andersson förbereder många kunder sina köp online innan de besöker Lagershopen:

– Tid är en bristvara för många idag och just genom vårt onmikanaltänk ger vi kunden möjligheten att själv välja hur man vill handla och få tillgång till sin vara. Något som sparar både tid och förenklar beslutsprocessen för våra kunder. Vårt Lagershopskoncept är framtaget med fokus på kunden och hens behov. Det ska vara enkelt att hitta varan utan onödiga köer och väntetider. Utöver enkelheten med att göra det mesta själv finns självklart möjligheten att ta hjälp av våra kunniga och serviceinriktade medarbetare, berättar Peter Andersson.

Till tjänsten som Lagershopschef har NetOnNet rekryterat Peter Röstlund, som har ett långt förflutet som chef inom dagligvaruhandeln i Norrköping. Totalt kommer den nya Lagershopen att sysselsätta närmare 25 personer, och rekryteringarna är i full gång.

Pontus Lindblom, näringslivsdirektör för Norrköpings kommun, gläds åt NetOnNets etablering: - Norrköping och Norrköpings kommun är oerhört stolta och glada över NetOnNets nya etablering här. Ett starkt varumärke inom en väldigt intressant bransch hjälper till att ytterligare sätta Norrköping på Sverigekartan. Nya arbetstillfällen och en fortsatt stark tro på marknaden bidrar utan tvekan till ett starkt näringsliv i Norrköping, och med NetOnNet med på resan blir vi än mer attraktiva!