NetOnNet öppnar ny Lagershop i Bromma i november

NetOnNet öppnar ny Lagershop i Bromma

Bromma står i fokus när NetOnNet planerar öppna nästa Lagershop strax före jul. I slutet på november är det tänkt att den nya Lagershopen ska slå upp dörrarna och välkomna kunderna. Den totala ytan är på cirka 1500 kvadratmeter samt ytterligare 250 kvadratmeter vidhängande lagerutrymme – allt inrymt i nyproducerade och toppmoderna lokaler i Hangar 5 i Bromma. Totalt kommer den nya Lagershopen att sysselsätta närmare 20 personer, och rekryteringarna kommer starta inom kort.

Lagershopen i Bromma ligger i en nybyggd fastighet i direkt anslutning till Bromma Blocks handelsområde och den nya delen av Tvärbanan. Med etableringen blir NetOnNet tillgängliga även för den som inte kommer med bil och retailchef Thomas Wendel bekräftar att förväntningarna inför etableringen i Bromma är stora:

“Vi utvärderar löpande intressanta möjligheter och lägen, och vår data visar att det finns ett stort marknadsunderlag i Stockholm. Bromma med sitt centrala läge strax utanför Stockholms City har närheten till både stora bostadsområden, arbetsplatser och väl utvecklad handel. Vi ser en stor efterfrågan på många typer av produkter som vi säljer och vi vill tillgängliggöra vårt erbjudande och visa hur enkelt det är att handla från oss, presentera vårt sortiment och våra låga priser för till viss del nya kunder. Många vill handla lokalt idag och med denna nya Lagershop ger vi ännu större möjlighet för det. ”

Fastighetsägare till Hangar 5 är NCC, och regionansvarig Andreas Lindelöf är mycket nöjd över att kunna presentera NetOnNet som ny hyresgäst:

”Det är mycket glädjande att NetOnNet väljer Hangar 5 i Brommastaden, att de uppskattar det nya stadskvarteret och vårt fokus på flexibla och hållbara lösningar. Det är också en bekräftelse på områdets attraktivitet med ett brett serviceutbud och goda kommunikationer”, säger Andreas Lindelöf, chef NCC Property Development Stockholm.

Snabbare leveranser och stor flexibilitet
För den som väljer att handla online ger Lagershopen i Bromma stockholmare möjlighet att få snabba leveranser av hemelektronik. NetOnNets Lagershoppar omgärdar city och fungerar även som logistikhubbar, och härifrån arbetar man med snabba leveranser till centralt placerade paketboxar och även hem till kunderna samma dag sju dagar i veckan. NetOnNet har sett en dramatisk ökning av efterfrågan på snabba hemleveranser under de senaste åren och ser att den håller i sig även nu efter pandemin. Men även att många kunder väljer att handla i fysisk butik, och då ofta förbereder sina köp online innan de besöker Lagershopen:

”Tid är en bristvara för många idag och just genom vårt onmikanaltänk ger vi kunden möjligheten att själv välja hur man vill handla och få tillgång till sin vara. Något som sparar både tid och förenklar beslutsprocessen för våra kunder. Vårt Lagershopskoncept är framtaget med fokus på kunden och dennes behov. Det ska vara enkelt att hitta varan utan onödiga köer och väntetider så det mesta går faktiskt att plocka med sig själv direkt från pall. Utöver enkelheten med att göra det mesta själv finns självklart möjligheten att ta hjälp av våra kunniga och serviceinriktade medarbetare”, avslutar Thomas Wendel.

Sedan 1999 säljer NetOnNet  hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Vårt fokus är att förenkla allt vi kan för att erbjuda hemelektronik billigare än andra. Det är mottot för hela NetOnNet och grundar sig i vårt unika självbetjäningskoncept. Kunderna ska välja NetOnNet, inte bara för att vi har låga priser, utan även för att vi gör det enklare, ärligare och med fokus utifrån kunden själv. Det är så vi skapar mervärde och en stark relation med våra kunder. NetOnNet säljer till konsumenter och företag genom e-handel och 30 Lagershoppar i Sverige och Norge. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.