NetOnNet startar finansbolag

I dagarna lanserar NetOnNet betalsätten delbetalning och faktura genom egna finansbolaget NetOnNet Pay AB. Tillsammans med den nyligen påbörjade försäljningen av produktförsäkringar innebär detta att NetOnNet nu på allvar är igång med tjänster som nytt affärsområde.

Vid försäljning av hemelektronikprodukter efterfrågas ofta möjlighet till delbetalning. Därför beslutade NetOnNet för en tid sedan att starta ett finansbolag som ska ta hand om dessa tjänster. Under det förberedande arbetet med att ta fram olika delbetalningsprodukter har dessutom en lösning för fakturering tagits fram. Kundundersökningar visar att många kunder vill delbetala sina inköp eller betala via faktura. Vid försäljning av kapitalvaror är det ovanligt med bra lösningar för just fakturering till privatpersoner.
- Tillsammans med våra partners har vi nu utvecklat de betalsätt som kunderna önskar. Vi räknar också med att fakturalösningen kommer att attrahera ännu fler privatpersoner att handla via Internet, säger Anders Halvarsson, VD på NetOnNet.

Betalsättet delbetalning erbjuds till privatpersoner och vid Internetbeställningar kan man signera delbetalningsavtalet direkt online via digitalt ID (Bank-ID, Telia eller Nordea). Kreditkontroll görs snabbt och enkelt online och produkterna skickas endast till folkbokförd adress.
– Genom att erbjuda delbetalning och faktura i egen regi tar vi bort fördyrande mellanhänder, vilket är bra för våra kunder. Samtidigt ger det oss utrymme för bra lönsamhet, säger Anders Halvarsson.

Faktura erbjuds även till företag när man handlar via Internet. Därmed öppnas möjligheten för att öka fokus på företagskunder.
- För många företagskunder är faktura en nödvändighet som betalsätt. Vi får regelbundet förfrågningar från företag som vill ta del av våra låga priser men önskar betala via faktura. Med vår enkla och säkra lösning för faktura ser vi fram emot att kunna betjäna fler i denna kundgrupp, säger Anders Halvarsson, VD på NetOnNet.

NetOnNet Pay AB är ett helägt dotterbolag till NetOnNet AB.