Susanne Holmström.

Susanne Holmström lämnar som vd för NetOnNet

Efter fem år som vd för NetOnNet väljer Susanne Holmström att kliva av och lämnar bolaget vid årsskiftet. Koncernchef Jaan Ivar Semlitsch går in som tillförordnad vd från och med 1 november 2023. Processen för att rekrytera en efterträdare påbörjas omedelbart.

Under Susanne Holmströms ledarskap har NetOnNet vuxit och ökat lönsamheten. Från 2018 ökade omsättningen med 25% och 2022 omsatte bolaget 6,6 Mdkr. År 2022 gick NetOnNet samman med Komplett och blev därmed en del av Komplett Group som är noterat på Oslobörsen.

- Det har varit fem fantastiska år. Tillsammans har vi stärkt vår position på den svenska och norska marknaden och utvecklat bolaget till en ledande digital aktör med en modern och effektiv OMNI-modell. I april förra året gick vi samman med Komplett Grupp och som grupp är vi nu den ledande digitala aktören på den nordiska marknaden. Med den starka positionen och vårt fina varumärke ska NetOnNet nu fortsätta växa och ta marknadsandelar i både Sverige och Norge. Det är ett perfekt läge för en ny vd att kliva ombord, säger Susanne Holmström.

- Susanne har under sina år som vd drivit verksamheten framgångsrikt och jag vill tacka henne för hennes och teamets arbete med att utveckla NetOnNet till den starka position man har på marknaden idag. Susanne är en modig och stark ledare som med sitt engagerade och tydliga ledarskap framgångsrikt har tagit bolaget genom utmanade år. Susanne var även en drivande kraft vid samgåendet mellan NetOnNet och Komplett och har tillsammans med teamet spelat en mycket viktig roll för att säkerställa att NetOnNet landat bra hos nya ägare. NetOnNet är ett spännande bolag med en stark position och jag ser fram emot att lära känna företaget och alla medarbetare ännu mer framöver, säger Jaan Ivar Semlitsch, koncernchef för Komplett Group.

NetOnNet är ett av Nordens starkaste varumärken inom hemelektronik. Under måndagen lanserade företaget ett nytt kommunikationskoncept för att möta kunderna ännu tydligare.

- Vi är otroligt glada över att våra kunder uppskattar vårt starka koncept och att handla hemelektronik enkelt och billigt. NetOnNet har nu många spännande planer framåt. Det jag tar med mig från de här fem år är framför allt alla duktiga kollegor jag har haft möjligheten att arbeta med. De är NetOnNets viktigaste tillgång och jag är otroligt glad att jag har fått möjligheten att arbeta med detta smarta, drivna och modiga gäng. Jag vill även passa på att tacka styrelse och ägare för ett gott samarbete, säger Susanne Holmström.

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Vårt fokus är att förenkla allt vi kan för att erbjuda hemelektronik billigare än andra. Det är mottot för hela NetOnNet och grundar sig i vårt unika självbetjäningskoncept. Kunderna ska välja NetOnNet, inte bara för att vi har låga priser, utan även för att vi gör det enklare, ärligare och med fokus utifrån kunden själv. Det är så vi skapar mervärde och en stark relation med våra kunder. NetOnNet säljer till konsumenter och företag genom e-handel och cirka 30 Lagershoppar i Sverige och Norge. Sedan 2022 är vi del av Komplett Group. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.