Sveriges bästa marknadschef hos NetOnNet

Sveriges bästa marknadschef hos NetOnNet

Tidningen Resumé har utsett NetOnNets marknadsdirektör Jonas Järrenfors till Sveriges bästa marknadschef i kategorin hemelektronik.

Sveriges bästa marknadschefer är en utmärkelse som tidningen Resumé genomför årligen och årets utnämning är den åttonde i ordningen. Över 100 marknadschefer var nominerade i totalt 16 olika kategorier (branscher) inför prisutdelningen i Stockholm den 13 november 2013.

Tillsammans med två undersökningsföretag har tidningen Resumé mätt hur ett 100-tal varumärken utvecklats från hösten 2012 till hösten 2013. Resultatet utgår från företagens medieinvesteringar i förhållande till konsumenternas kännedom om de olika varumärkena och hur välvilligt inställda konsumenterna är till att välja dessa varumärken. Vinnaren i respektive kategori är den som stärkt sitt varumärke mest effektivt, dvs. den som ökar sin varumärkeskännedom och varumärkespreferens mest till lägst medieinvestering.

I NetOnNets kategori hemelektronik utsågs marknadsdirektören Jonas Järrenfors till Sveriges bästa marknadschef.

- Vi är naturligtvis mycket stolta att denna fina utmärkelse går till NetOnNet och Jonas Järrenfors. Det är speciellt roligt att kriterierna bygger på kostnadseffektivitet, något som genomsyrar hela vår affärsmodell. Det senaste året har präglats starkt av att hitta nya lösningar för minskade kostnader med ännu högre effektivitet och den här utmärkelsen är ett kvitto på att vi har lyckats, säger Harald Ennen, VD på NetOnNet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Harald Ennen, VD
Mobil 0705‐29 94 38, harald.ennen@netonnet.com

Jonas Järrenfors, Marknadsdirektör
Mobil 0709-55 97 55, jonas.jarrenfors@netonnet.com

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Resultatet blir lagerpriser på bland annat TV, hemmabio, digitalkameror, datorer, mobiltelefoner och mycket mer, varje dag, året runt. Istället för enstaka ”reafynd” och ”prischocker” bjuder vi på upptäcktsfärd bland ständigt röda prislappar på Internet i både Sverige och Norge eller någon av våra fjorton Lagershopar. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.