​To: You. From: Andersson.

​To: You. From: Andersson.

Väldigt många fastnar i kategorien ”vad ska jag köpa till den som har allt”, när årets julklappar handlas in. Om både kreativiteten och budgeten sätts på prov har vi på NetOnNet gjort en fusklapp till dig, med produkter från det prisvinnande och prisvänliga märket Andersson.

När en badkarl vill ha musik i sitt badkar
En vattentålig högtalare är inte bara något som passar på stranden. Den är lika praktisk i badkaret eller i duschen. Med den kan du skapa (ljud)vågor när du lyssnar på musik, eller kanske en podcast, medans vintern susar förbi där ute. Med upp till fem timmars batteritid hinner du få russinfingrar långt före musiken tar slut.

När energinivån är slut
Kanske finns det större problem i världen, men det är ingen tvekan om att det är irriterande när batteriet på mobilen tar slut när du är på språng. Som tur är finns det ett stort urval av nödladdare – i olika storlekar, med olika kapacitet, där ingen har fått bättre testscore än denna från Andersson. Snabb uppladdning och mesta möjliga kapacitet per krona gör att denna är den enda nödladdaren du behöver – till alla dina enheter.

När nacken är stel efter julbaket
Du har kavlat pepparkaksdeg hela kvällen, och sätter dig i soffan. Vad frestar mer än en varm och god massage då? Med den här nack- och axelvärmaren får du både värmt upp sliten muskulatur samt att du får en behaglig massage. Som bonus slipper du att be någon massera dig – så det är en vinn-vinn för alla där hemma.

När propparna inte ska kosta skjortan
Några gånger är det skönt att bara stoppa musiken rätt i örat. Om du kan få det för under 300 kronor, så är det väldigt billigt. De håller i över 3 timmar per laddning, och som juryn på norska Tek.no säger; ”mer trådlös propp per krona får du inte”.

När bilen inte vill samarbeta
Att starta en bil med ett dött batteri är som regel ett jobb där du behöver hjälp från en annan bil. Du kan däremot fixa detta problemet själv, med en Jumpstarter som också fungerar som en powerbank. Att en liten sak kan ge den kraften som behövs för att starta upp en bil med dött batteri är nästan ett julmirakel i sig själv. Detta är julklappen till alla som har en bil – och som kan behöva en nödstart ibland.

När näshåren kryper ut
"The answer my friend, is blowing in the wind", om frågan är ”näshår”. För du känner kanske någon som skulle kunna behöva en trimning någon gång ibland, för att skilja på mustasch och näshår? För 100-lappen kan du ge en vän den klappen de kanske inte önskar sig, men den klappen de behöver.

När du plötsligt behöver isbitar
Är det inte tråkigt när du precis har köpt in och mixat alla ingredienserna till en liten Long Island Aperol Daiquiri Martini with a twist of ginger on the rocks – och har glömt isbitar? Med denna ismaskinen kan du göra helt färdiga isbitar på sju minuter! Så länge du har vatten har du alltid isbitar tillgängliga.

När dammråttornas säsong är igång
Den här handdammsugaren har blivit populär för att den gör det väldigt enkelt att hålla rent – utan sladdar. Levnadstiden för dammråttorna går drastiskt ner med den här i huset. Ja, några skulle till och med säga att dammråttorna är utrotningshotade. Från ögonblicket du ser damm, hår eller annat liggandes i ett hörn, tills du har dammsugit bort det tar det bara några sekunder.

När filmkvällen ska toppas och poppas
Med den här popcorn-maskinen i huset blir det riktig biostämning när det ska ses på julfilmer. Både ljudet från poppandet och smaken av popcornen skapar mer stämning än popcorn från mikrovågsugnen.

När du vill fritera med gott samvete
Varför ska friterat alltid vara onyttigt? Ja, nu finns det en lösning som låter dig både äta kakan och ha den kvar. Air Fryer är något som fler och fler känner till. Med den kan du laga rätter som annars skulle kräva fritering – utan fritering. Vid användning av varmluft får du samma goda smak och konsistens på rätterna, men mycket hälsosammare.