Två av marknadens mest exklusiva MP3-spelare

I juli är det premiär för de senaste i raden av MP3-spelare från NetOnNet. Under det egna varumärket Avant lanseras nu Avant F1 och Avant F2, två mycket exklusiva MP3-spelare för användare som kräver lite mer.

Avant F1 och F2 kombinerar ett modernt formspråk med ljudkvalitet av högsta klass. Spelarna har 1 GB respektive 2 GB minne, videofunktion och är dessutom utrustade med marknadens kanske mest spännande och avancerade funktioner som inte lämnar något åt slumpen.

Oavsett om man vill lyssna på musik i hög kvalitet, följa med i nyheterna på radio eller göra en ljudupptagning av föreläsningen eller konferensen så är de här spelarna det perfekta valet. Med Avant F1 och F2 kan man dessutom se på film, visa digitala stillbilder och textfiler. Allt presenteras enkelt på den 1,3 tum stora displayen som visar 260.000 färger.

Även på resande fot är Avant F1 och F2 de perfekta följeslagarna. Utöver att de rymmer mängder med t.ex. musik och film fungerar de även som portabel hårddisk vilket gör det lätt att flytta alla typer av filer mellan olika datorer mycket snabbt med USB 2.0 Hi-speed-anslutning. Som exempel kan man, tack vare den smarta USB-värdfunktionen, kopiera sina bilder från sin digitalkamera till spelarna när kamerans minneskort blir fullt.

Avant F1 och F2 har högt fokus på användarvänlighet. Funktioner och inställningar hanteras via ett grafiskt menysystem som är både snyggt och lättförståligt och allt ryms i ett format som är mindre än ett kreditkort. Avant F1 kostar 1990 kr och Avant F2 2990 kr.

Tekniska specifikationer för Avant F1 respektive Avant F2

MINNE
Inbyggt, 1 GB (Avant F1) eller 2 GB (Avant F2)
LCD-DISPLAY
Ja, 160x128 bildpunkters färgdisplay (260 000 färger)
BATTERIER
Laddningsbart litiumbatteri
BATTERITID
Upp till 9 timmar vid audiouppspelning, 4½ timmar vid videouppspelning
RÖSTINSPELNING
HÖRLURAR
Ja, medföljer
UTEFFEKT
2x10 mW
LJUDVAL
Equalizer med 5 förinställda lägen och 5 användarlägen
LJUDFÖRBÄTTRING
SRS WOW, equalizer
FÄRG
Vit
DATORANSLUTNING
USB 2.0 Hi-Speed
MEDFÖLJANDE TILLBEHÖR
Stereohörlurar, USB-kabel, Line in-kabel, Halsband, Installations-CD och USB-host adapter
VIKT
37,3 gram
STORLEK
75x37x14,2 mm

Mer information om produkten finns på www.netonnet.se Högupplösta bilder finns under Press/Finansinfo.

För ytterligare information kontakta Gustaf Rudholm, NetOnNet Tel:033-488 475 eller mobiltelefon: 0703-28 35 29. Pressmeddelandet finns också tillgängligt på www.netonnet.se

NetOnNet – Hemelektronik till lagerpris
Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan och på lite mindre fina adresser än våra konkurrenter. Resultatet blir lagerpriser på bland annat TV, hemmabio, digitalkameror, datorer och mycket mer, varje dag, året runt. Istället för enstaka ”reafynd” och ”prischocker” bjuder vi på upptäcktsfärd bland ständigt röda prislappar på Internet i både Sverige och Norge eller någon av våra tolv Lagershopar. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås. Vid ett besök hos oss förstår man hela innebörden i de vackraste ord vi vet ”Kolla alltid med oss först”.