Ulrika Sohtell är NetOnNets nya marknadschef

Ulrika har över 20 års erfarenhet från reklambranschen och kommer närmast från Momentum Reklambyrå, där hon var kundansvarig för bland annat SCA. Sista året på Momentum jobbade Ulrika som Nordic Director för Unilever Foods. Ulrika tillträdde den 22 maj.

Ulrika Sohtell har även hunnit med ett stort uppdrag för Volvo, genom sin roll som kundansvarig på den globala mediebyrån Mindshare. Innan dess har Ulrika bland annat varit marknadsansvarig på GöteborgsOperan samt varit vd inom privata näringslivet. Hennes bakgrund har gett henne en bred erfarenhet för att skapa och underhålla kundrelationer, bygga varumärken, kommunikationsarbete samt uppbyggande av sociala mediestrukturer och digital närvaro.

– Jag har en brinnande passion för affärsutveckling och strategisk varumärkesförädling samt triggas av att ta mig an unika möjligheter. Jag lockas till det oprövade, det lite utmanande och räds inte att ta det där extra steget. När jag nu fått möjligheten att jobba på NetOnNet så ser jag många otroliga möjligheter framåt samt en glädje i att kunna förena min passion med ett av Sveriges mest älskade och uppskattade varumärken, säger Ulrika Sohtell, ny tillträdande marknadschef NetOnNet AB.

– NetOnNet har precis avslutat en omfattande transformeringsresa där SIBA omvandlats till NetOnNet. En resa som innebar en expansion av arton nya NetOnNet Lagershoppar på mindre än sex månader. Ulrika har många fina egenskaper och hennes gedigna bakgrund och omfattande kompetens lämpar sig perfekt för den resan NetOnNet nu har framför sig, säger Susanne Ehnbåge, vd NetOnNet AB.

– Ett varumärke måste ständigt leva och utvecklas. För mig är det viktigt att alla som arbetar med ett varumärke är engagerade i helheten och brinner för kärnan i kommunikationen, det vill säga, att föra en dialog med mottagaren samt har respekten och samtidigt förståelsen för vad som behöver göras, säger Ulrika Sohtell.

Om NetOnNet – Direkt från lagerhyllan
NetOnNet är ett av Sveriges ledande hemelektronikföretag med 33 Lagershoppar (fysiska butiker) och närmare 1 000 medarbetare. Vi har vårt huvudkontor i Viared Borås, där vi jobbar med allt från inköp, produktutveckling och försäljning till marknadsföring, bokföring, systemutveckling samt andra spännande projekt som stödjer vårt mål om nöjdare kunder.

1999 öppnade NetOnNet sin första hemsida i Sverige och 2001 slogs portarna upp för världens första NetOnNet Lagershop i Borås. År 2006 öppnade NetOnNet sin norska hemsida som varit en stor framgång. Den 10 november 2016 fick Norge sin allra första NetOnNet Lagershop, belägen i Sandnes. Mars 2017 utökades närvaron i Norge med ytterligare två Lagershoppar i Oslo. Våra kunder når oss genom våra e-handelssajter, Lagershoppar och vårt kundorienterade B2B-team.

Våra medarbetare är grunden för att göra NetOnNet framgångsrikt och varje dag omges vi av inspirerande och positiva kollegor som alla jobbar tillsammans för att få ut de allra bästa produkterna till våra kunder - naturligtvis till vårt allra lägsta pris.

2016 fick vi priset som Sveriges starkaste varumärke vid Swedish Brand Award, ett pris vi är oerhört stolta över då vinsten baseras på konsumenternas val. Vi är ett kundorienterat företag, där varje andetag och arbetstag syftar till att göra våra kunder nöjdare och NetOnNet till det mest naturliga valet för kunden.

15 maj 2017, blev NetOnNets vd, Susanne Ehnbåge utsedd till den prestigefulla titeln "Årets Ledare" på den stora handelsgalan Retail Awards i Stockholm.