Android 11 har kommit till SMART Board iQ

Android 11 har kommit till SMART Board iQ

Android 11 rullar nu ut till SMART Board iQ interaktiva skärmar. Utrullningen innebär en branschledande uppgradering till klassrum och mötesrum över hela världen.

Under de kommande veckorna kommer SMART Board 6000S iQ-serien och MX Board iQ-serien att få en automatisk OTA-uppdatering till iQ 3.12, inklusive Android 11. Automatiska OTA-uppdateringar säkerställer att skärmarna har de senaste säkerhetsinställningarna och funktionerna, utan behov av att köpa ny hårdvara eller uppgradera skärmarna manuellt.

Vad är nytt i iQ 3.12?

För att säkerställa att din interaktiva skärm är säker, effektiv och uppdaterad har SMART inkluderat plattformskorrigeringar och uppgraderingar, plus flera spännande nya funktioner i den senaste programvaruuppgradering. Du kan lita på att din teknik kommer att hålla längre och kan hålla jämna steg med den snabba utvecklingen.

1. Större säkerhet. Sekretess och säkerhet är grunden för all produktutveckling hos SMART Technologies. Android 11 skyddar din lärar- och elevdata ytterligare genom att tillhandahålla säker lagring och bättre hantering av app-behörighet. När tekniken utvecklas är det viktigt att sekretess- och säkerhetsstandarder utvecklas med den.
  2. Bättre funktionalitet. Android 11 ger en bättre upplevelse, med pålitligt pågående stöd för tredjeparts-appar nu och i framtiden. Möjligheterna är oändliga med förbättrad funktionalitet och upplevelse.
  3. 64-bitars appstöd. Alla nya appar och eventuella uppdateringar av aktuella appar i Google Play-butiken måste stödja 64-bitarsversioner. Med 64-bitars appar kan du komma åt mer minne mer effektivt. Detta kommer också att ge bättre och stabilare app-prestanda.
  4. Ökad livslängd. Automatiska OTA-uppdateringar av programvaran är avgörande för att förlänga livslängden på de interaktiva skärmarna. SMARTs hårdvara är byggd för att hålla och programvaran uppdateras kontinuerligt. I stället för att behöva ersätta din befintliga hårdvara kan du genom uppdateringar spendera din EdTech-budget på det som är viktigt.
  5. Flera aktiviteter. Med uppdateringen läggs nio nya aktiviteter till det kostnadsfria, inbyggda innehållet; utvärderingar och samarbetsövningar, allt för att hjälpa lärare att följa elevernas kunskapsutveckling genom formativ bedömning.

Läs mer om uppdateringen

Läs mer om SMART Board iQ