Netsmart AB exklusiv distributör för Manico FunTable

Netsmart AB exklusiv distributör för Manico FunTable

Manico Funtable är ett interaktivt bord för kollaborativ och lustfylld inlärning i skola, förskola och andra privata och offentliga miljöer. Den stora interaktiva bordsytan gör det möjligt för flera barn och vuxna att samarbeta och lösa problem. Istället för att trängas framför en liten skärm kan alla se vad som händer, diskutera sig fram till olika lösningar och lära av varandra vilket även lyfts fram i Nationella digitaliseringsstrategin:

­ ­– Med FunTable blir eleverna mer aktiva än om de sitter med en liten skärm. Nu blir det ett samarbete i olika lag, alla kan samlas runt det här stora bordet, säger Karin Svärd, lärare i åk 3 på Klagstorp skola. Det är fantastiskt, redan efter tio veckors arbete med FunTable ser vi förbättrade resultat på de Nationella proven i matematik.

FunTable är en produkt utvecklad och tillverkad i Sverige. FunTable finns idag på skolor och förskolor, i köpcentrum, på lekavdelningarna på ett svenskt möbelvaruhus och i Sibyllas gatukök. I Finland har en förskolekoncern valt att utrusta alla 131 förskolor med Manicos FunTable.

– Vi är glada över att kunna komplettera och bredda vårt utbud av högkvalitativa interaktiva utbildningsverktyg med Manicos FunTable, säger Henrik Rentsch, VD för Netsmart AB. Vi ser en ökad efterfrågan på produkter speciellt anpassade till förskolan och kan nu erbjuda Manicos FunTable med tillhörande mjukvaror.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Netsmart AB och ta del av deras specialkompetens inom utbildningssektorn, säger Carl Lindgren, VD på Manico AB. Netsmarts rikstäckande återförsäljarnät gör det enkelt för kunden att köpa och få lokal service och support.

Information om FunTable

• Manico FunTable är ett bord med en 32" interaktiv skärm och en inbyggd Android, trådlös dator.
  • på FunTable kan flera personer peka, rita, klicka och söka information samtidigt utan att vänta på varandra.
  • appar och mjukvaror finns att ladda hem på Google Playstore och andra leverantörer.
  • FunTable har utvecklats och är anpassat för förskolor, grundskolor, bibliotek, museer, sjukhus, särskilda boenden, rehabavdelningar, lekytor på varuhus och köpcentrum, restauranger och andra lek- och lärmiljöer inom privata och offentliga verksamheter.
  • inga krångliga installationer behövs – bara att slå på och börja utforska.
  • skärmen ligger i ett robust bord med härdat, antireflexbehandlat skyddsglas.
  • finns i flera färger och plasten i bordet är miljöcertifierad och återvinningsbar.
  • är CE-certifierad, PSE-certifierad, Telec-certifierad, CCC-certifierad samt RoHS-certifierad.

Lek och Lär har länge varit återförsäljare för Manicos FunTable och kommer att fortsätta vara det även i framtiden.

Välkomna att prova Manico FunTable i Netsmarts showroom i Solna Strand. Kontakta oss och boka tid för ett möte.

forsaljning@netsmart.se

Om Manico

Manico AB är ett svenskt företag som sedan 2012 utvecklar och tillverkar FunTable som levereras med pedagogiska mjukvaror. FunTable har blivit ett etablerat verktyg för förskollärare och lärare i både Sverige och i övriga världen.

Om Netsmart

Netsmart AB är svensk distributör för SMART Technologies, Nureva, Manico, AVerVision och ErgoXS. Netsmart AB levererar världsledande interaktiva produkter till skola, företag och organisationer som inspirerar till samarbete och kommunikation, höjer måluppfyllelsen, effektiviserar möten och ökar användningen av befintliga resurser.

Henrik Rentsch, VD Netsmart AB
henrik.rentsch@netsmart.se