Bussföretaget Vy Bus4You släpper ny tidtabell

En ny tidtabell för att möta reslusten

Släppta restriktioner och möjligheten att resa över landsgränser har gett en positiv effekt för resebranschen. Allt fler vill återigen kunna boka sin resa med längre framförhållning. Bussföretaget Vy Bus4You väljer därför att släppa en tidtabell som sträcker sig till våren.

Den fortsatt stadiga efterfrågan av bussresor gör att Vy Bus4You nu släpper sin nya tidtabell med avgångar fram till den 10 april 2022.

– Vi har sett hur intresset för bussresor har ökat efter sommaren. Det känns därför bra att vi nu kan släppa en tidtabell som gäller under en längre period, då vi vet att det är mycket efterfrågat av våra gäster, säger Elvir Rascic, Affärsområdeschef på Vy Bus4You.

Tidigare har det varit möjligt att boka resor fram till mitten av december med Vy Bus4You. Nu förlängs alltså tidtabellen ytterligare. Den nya tidtabellen, vilket sträcker sig fram till våren, innefattar även en utökning av trafiken på flera linjer.

– Från och med den 19 december har vi utökat med ännu fler avgångar på våra linjer Oslo–Köpenhamn samt Oslo–Stockholm/Arlanda flygplats. Exempelvis har vi utökat till minst åtta avgångar till Oslo från Göteborg, säger Elvir Rascic.

Vinterns resor

Högtider, framför allt jul och nyår, innebär vanligtvis ett högre tryck på resor. Mycket tyder på att den traditionen nu återupptas när fler kan samlas tillsammans med vänner och familj igen.

– Vi är vana att se ett högre tryck på försäljningen under jul och nyår. Vi har därför redan lagt till extra turer. Vid behov kan vi komma att lägga till ytterligare avgångar under specifika dagar, såklart vill vi erbjuda smidiga och bekväma bussresor till så många som möjligt, säger Elvir Rascic.

Resor fram till den 10 april är nu tillgängliga på bus4you.se.

Vy Bus4You är ett expressbussföretag som erbjuder hög komfort i form av bekväma fåtöljer och singelsäten. Tillsammans med konceptet Det goda värdskapet, som har gett företaget utmärkelse för branschens mest nöjda kunder 10 år i rad, förnyar Vy Bus4You synen på bussresor. Vy Bus4You är en del av Vygruppen, en av Nordens största transportkoncerner inom tåg, buss, godstransporter samt mobilitet och turism.