Många som vill res med buss i påsk.

Högt tryck på resor i påsk

Det mesta tyder på att det kommer bli ett högt tryck på resor under påskhelgen. Vy bus4you sätter in cirka 100 extra turer för att möta efterfrågan. De extrainsatta turerna gäller flera populära sträckningar i landet. Bussbolaget uppmanar samtidigt resenärer att boka sin resa i god tid.

Kombinationen av höga bränslepriser och planerat spårarbete på flera platser under påsken ger en tydlig effekt på expressbusstrafiken. Vy bus4you är en av de aktörer som vittnar om att de ser ett stort intresse för resor i påsk.

– Baserat på den biljettförsäljning vi sett hittills räknar vi med en intensiv påskhelg med högt tryck på resor under framförallt skärtorsdagen och annandag påsk, men även generellt. Vår förhoppning är att kunna välkomna så många som möjligt ombord. Vi vill även uppmana våra gäster att boka sin resa i god tid, då vi ser att det börjar fyllas på snabbt, säger, Elvir Rascic försäljningschef Vy Buss kommersiella avdelning.

Extra trafik på flera linjer

För att möta efterfrågan har bussbolaget redan utökat sin tidtabell med flera extrainsatta turer.

– Vi har förstärkt vår trafik på flera sträckor såsom mellan Göteborg och Malmö/Köpenhamn, Oslo och Karlstad samt Oslo och Göteborg. Totalt handlar det om 100 extrainsatta turer utspritt längs med hela vårt linjenät. Utöver vår egen trafik med Vy bus4you kommer vi förstärka ytterligare med resor med Vy express, som körs av våra samarbetspartners, säger Elvir Rascic .

Populära resmål under påsklovet:

Resor mellan Göteborg – Oslo

Resor mellan Göteborg – Helsingborg