Zakaria Abna-Aissa blir ny kommersiell direktör på Vy.

Vy Bus4You förstärker med ny kommersiell direktör

Med god framtidstro bygger bussbolaget Vy Bus4You för fortsatt utveckling. Efter sommaren blir det med en ny ledare i spetsen. Zakaria Abna-Aissa tillträder då som kommersiell direktör för varumärkena Vy Bus4You och Vy Flygbussarna

Tidigare i juni meddelade Vy Bus4You att Robert Nyberg nuvarande vd för de kommersiella varumärkena Vy Bus4You och Vy Flygbussarna kommer tillträda som vd för Vy Buss, med övergripande ansvar för både den upphandlade och den kommersiella trafiken inom Vy i Sverige. Nu kan bussbolaget kommunicera vem som tar över rollen som kommersiell direktör.

– Vi är glada att kunna meddela att det blir Zakaria Abna-Aissa som från och med den 16 augusti tar över rollen som kommersiell direktör för varumärkena Vy Bus4You och Vy Flygbussarna. En intern rekrytering vilket känns helt rätt baserat på hans långa erfarenhet från branschen och egenskap av att leda ett varumärke med mycket hög kundnöjdhet då han idag är verksam som affärsområdeschef för Vy Flygbussarna, säger Robert Nyberg.

– Det känns väldigt spännande att få fortsätta leda utvecklingen av både Vy Flygbussarna och Vy Bus4You framöver, två mycket starka varumärken med gästen i fokus. Vi ser nu fram emot att välkomna ännu fler gäster framöver till våra nya och moderna bussar, säger Zakaria Abna-Aissa.

Vy Bus4You ser fram emot den tid som kommer

Med de två varumärkena är Vy störst i Sverige inom kommersiell busstrafik. Tillträdet av en ny kommersiell direktör sker nu lagom till att Vy Bus4You och Vy Flygbussarna även börjar se en efterlängtad och positiv utveckling för både branschen men även den egna verksamheten, med både nationella och internationella restriktioner som lättas upp allt mer och mer.

– För Vy Bus4You:s del ser vi en stark och positiv effekt av lättade restriktioner till våra grannländer. Redan nu i sommar har vi exempelvis öppnat upp trafik till våra hållplatser i Danmark, Köpenhamn och Kastrup igen samt utökat våra avgångar till och från Norge. Vi har god tro att det ökade intresset för att resa kommer fortsätta på samma sätt som vi sett under våren. Det känns extra bra att kunna välkomna både tidigare och nya gäster till Vy Bus4you:s populära koncept med ännu högre komfort och möjlighet att boka singelsäte ombord, säger Zakaria Abna-Aissa.

Regioner

Vy Bus4You är ett expressbussföretag som erbjuder hög komfort i form av bekväma fåtöljer och singelsäten. Tillsammans med konceptet Det goda värdskapet, som har gett företaget utmärkelse för branschens mest nöjda kunder 10 år i rad, förnyar Vy Bus4You synen på bussresor. Vy Bus4You är en del av Vygruppen, en av Nordens största transportkoncerner inom tåg, buss, godstransporter samt mobilitet och turism.