Många gäster vill resa till Göteborg i juli i samband med konserter på Ullevi.

Vy bus4you möter efterfrågan under konserterna på Ullevi - sätter in över 100 extra turer

Bussbolaget Vy bus4you meddelar att de sätter in över 100 extra turer för att möta den ökade efterfrågan under konserterna på Ullevi i Göteborg, som äger rum mellan den 8:e och 13:e juli. Dessa extra turer kommer att komplettera den redan utökade sommartidtabellen.

Ullevi är en av de mest populära arenorna för stora evenemang i Sverige. Mellan den 8:e – 13:e juli anordnas fyra konserter av större magnitud vilka alla kommer locka tusentals besökare. Med anledning av det höga trycket på resor sätter Vy bus4you in över 100 extra turer till och från Göteborg för att möta efterfrågan.

– Vi är medvetna om effekten dessa typer av evenemang har på resandet. För att kunna underlätta resandet sätter vi in över 100 extra turer, utöver vår redan utökade sommartidtabell. Det gäller på flertalet av våra sträckor till och från. På sträckan Oslo - Göteborg kommer vi bland annat kunna erbjuda avgångar var 20:e minut den 12 juli. Vi ser fram emot att erbjuda en bekväm och pålitlig resa till och från Göteborg till ännu fler i samband med dessa populära evenemang, säger Elvir Rascic, försäljningschef Vy Buss kommersiella avdelning.

De extrainsatta turerna gäller framförallt perioden: 08 juli-13 juli på bland annat sträckorna:

• Oslo - Göteborg

• Köpenhamn - Göteborg

• Helsingborg - Göteborg

• Malmö - Göteborg

• Jönköping - Göteborg

• Linköping - Göteborg

• Norrköping - Göteborg

• Stockholm - Göteborg

För mer information om Vy bus4you och deras tidtabeller, besök www.bus4you.se

Vy bus4you är ett expressbussföretag som erbjuder högsta komfort i form av bekväma fåtöljer och singelsäten. Tillsammans med konceptet Det goda värdskapet, som har gett företaget utmärkelse för branschens mest nöjda kunder 12 år i rad, förnyar Vy bus4you synen på bussresor. Resor med Vy bus4you är märkta med Naturskyddsföreningens miljömärkning Bra Miljöval. Vy bus4you är en del av Vygruppen, en av Nordens största transportkoncerner inom tåg, buss, godstransporter samt mobilitet och turism.