Navita Värmepumpar lanserar manualer i mobilen

Pressmeddelande den 22 juli 2011

Navita Värmepumpar lanserar manualer i mobilen

Navita meddelar idag att man erbjuder alla sina återförsäljare tillgänglighet av sitt tekniska bibliotek av manualer direkt i återförsäljarens dator, mobil eller surplatta. Nu är det slut med pärmar och gamla manualer!

– Vi vill göra saker enkla. Det här är ett stort steg för våra återförsäljare. Framför allt är detta en tjänst för tekniker som nu alltid har tillgång till våra manualer och servicedokument direkt i mobilen. Var de än är, uppdaterat och alltid tillgängligt.

Fördelarna av Navita tjänst WD är flera, mobiltrafiken går ned hos återförsäljaren, teknikern har alltid med sig rätt dokument och blir mindre stressad och kan fokusera på att ge kunden snabbare och bättre service. Försäljningen av s.k. smarta mobiler går oerhört starkt, 7 av 10 sålda mobiler i juli 2011 är smartphones enligt siffror från återförsäljaren The Phone House säger Anders Fagerhäll.

Navitas tjänst WD finns sedan 1 månad tillbaka på för deras återförsäljare. För mer information besök www.navita.se.

För mer information kontakta:

Anders Fagerhäll

Kommunikationsansvarig

Tel: 08-51 51 27 02

anders.fagerhall@navita.se

The Phones House totala försäljningstopplista finns på adressen: http://www.phonehouse.se/Pressrum/Pressreleaser/Topplistan-stark-saljstart-for-Sony-Ericsson-X10-mini-

• VVS-, energiteknik

• luft/luft värmepump
  • luft/vatten värmepump
  • poolvärmepump
  • värmepumpindustrin
  • värmepumpar
  • värmepump
  • androidapplikation
  • ipad
  • smartphone
  • molnet-tjänster
  • iphone

Navita Värmepumpar – En svensk leverantör av energibesparande produkter. Vi erbjuder smarta, prisvärda och innovativa lösningar för användare i Skandinavien. Vi gör energibesparing möjlig för fler. Ser mer på navita.se.

Anders Fagerhäll

Presskontakt Kommunikationsansvarig +46 (0)8 653 27 00