Pressmeddelande -

New Horizons Worldwide tillkännager planer på att expandera i Scandinavien via ny partner i Sverige

Det USA-baserade franchiseföretaget New Horizons har tecknat ett 10-årigt avtal med Kompetenskonsulterna Sverige AB, vilket leds av branchveteranerna Mathias Karlsson och Kristian Karre, för att öppna New Horizons utbildningscenter i Stockholm, Malmö och Göteborg. Centret i Stockholm, placerat i attraktiva Sickla Köpkvarter, öppnar redan i februari 2010 och kommer att fungera som verksamhetens flaggskepp.

Verksamheten kommer bland annat att inkludera New Horizons prisbelönta (Microsoft Technology Innovation Award) utbildningsmetod Mentored Learning™ och andra nyskapande produkter och program.

"New Horizons anses globalt som nyskapande inom IT-utbildning," säger Mathias Karlsson och Kristian Karre, vidare säger de att "New Horizons i Sverige kommer att använda samma nyskapande upplägg för att kunna erbjuda företag och privatpersoner en helt unik utbildningsupplevelse."

"När vi nu expanderar vårt globala nätverk bestående av över 300 utbildningscenter kommer Sverige, och de övriga nordiska länderna, spela en viktig roll," säger Darius Shey, Group Vice President International, New Horizons Worldwide. "Vi är säkra på att dynamiska och välutvecklade marknader som dessa kommer att välkomna våra unika tjänster, som Mentored Learning, vilket kommer att ha en omedelbar och positiv effekt för kunderna. Vi är mycket glada över att kunna erbjuda världens bästa IT-utbildning även i Sverige"

För mer information kontakta New Horizons of Sweden på info@newhorizons.se eller 08 - 55 11 86 00.

• mentored learning
  • certifieringar
  • new horizons
  • datautbildning

Om New Horizons Computer Learning Centers

Det USA-baserade New Horizons Worldwide Inc. (Pink Sheets: NWRZ.PK) har sedan 1982 växt till att bli världens största oberoende datautbildningsföretag, med över 300 center i 70 länder. Under de 25 år som har gått sedan starten har över 25 miljoner deltagare genomgått en utbildning via ett New Horizons-center.

New Horizons utgör världens största nätverk av Microsoft Certified Partners inom Learning Solutions och mer än 40% av alla utbildningar i Microsoft Official Curriculum levereras via ett New Horizons-center.

För mer information besök www.newhorizons.com eller kontakta Mark Tucker, Vice President, Marketing, +1 714-940-8201, mark.tucker@newhorizons.com