Ann Huynh – Nyckelrekrytering till Nexer

Ann Huynh – Nyckelrekrytering till Nexer

Nexer Group har rekryterat Ann Huynh som den nya koncern-CFO:n. I sin roll som CFO kommer Ann att ha ansvar för finans-, HR- och IT-avdelningarna. Hon har omfattande erfarenhet inom IT-branschen, ledarskap och transformation.

Ann är en erfaren och resultatorienterad affärsledare med över 25 års erfarenhet inom finans, HR, försäljning, upphandling, juridik och kommersiella team. Hon är känd för sin starka affärsmässighet och affärsdriv, vilka baseras på en stark problemlösningsförmåga och ledarskapskvaliteter.

"Jag har arbetat på flera stora globala företag och tror att min erfarenhet väl lämpar sig för att bidra till Nexer Groups fortsatta framgång samtidigt som jag får möjlighet att fortsätta utvecklas. Målet är att fortsätta vår starka tillväxtagenda där vi kommer behöva organisera

koncernfunktionsavdelningarna på ett smart och skalbart sätt för att stödja affärstillväxten," säger Ann.

Ann har bevisad framgång i att erbjuda tankeledarskap och är van vid att driva förändring och förvaltning av komplexa företag. Senast var Ann Global CFO på Aritco, och innan dess arbetade hon på Hitachi i olika globala ledarskapsroller och projekt.

Starka värderingar och kultur
De starka värderingarna och kulturen som präglar Nexer är en av anledningarna till att Ann valde att ansluta sig till företaget.

"Jag är väldigt glad över att börja på ett företag med en sådan stark kultur, och det är viktigt för mig att fortsätta bevara den i framtiden. Jag vill fokusera på att bygga starka team som stödjer tillväxtstrategin," säger Ann.

Ann är baserad i Stockholm och ingår i koncernledningsgruppen och rapporterar till VD Lars Kry.

"Vi är mycket stolta och glada över att ha med Ann på vår tillväxtresa. Ann har bevisad framgång i att driva förändring och förvaltning av globala verksamheter. Hon har ett värderingsdrivet ledarskap med rätt perspektiv på medarbetare och försäljningsexcellens för att säkerställa vår fortsatta expansion," avslutar Lars Kry, VD för Nexer Group.