En lovande framtid för industri och näringsliv i Västeråsregionen

En lovande framtid för industri och näringsliv i Västeråsregionen

Västerås expanderar tack vare sin starka industribas och ett blomstrande näringsliv. Nexer har därför initierat en lokalt inriktad satsning för att möta regionens behov inom tech och digitalisering.

Nexer Group, ett globalt techbolag med expertis inom strategi, teknik och kommunikation, förstärker nu sin närvaro i Västerås och Ludvika. Satsningen syftar till att ytterligare stödja näringslivet och företagen på orten med kompetens inom digitalisering, IT och tech. Nexers mångåriga erfarenhet av tillverkande industri matchar väl med den växande lokala marknaden som präglas av stora bolag såsom ABB, Westinghouse, Hitachi, SAAB och Volvo.

"Vi är redo att vara en givande helhetspartner till de industribolag som finns här. Genom att kombinera lokala experter med Nexers samlade kompetens och globala räckvidd kan vi erbjuda allt från enstaka expertresurser till helhetsåtaganden och skräddarsydda team", säger affärsområdesansvarige Ronny Axelsson.

I och med satsningen har det befintliga kontoret i Västerås förstärkts med medarbetare som har djup teknisk kompetens samt god kännedom om den lokala marknaden.

Felipe Salas, nytillsatt enhetschef, anser att det är en självklarhet att expandera och satsa där de växande behoven finns: "Vi vill såklart möta de växande behov som vi ser i regionen, så det känns helt rätt och oerhört spännande att satsa på Västerås"!

Nexer strävar efter att alltid vara i framkant och lägger starkt fokus på kontinuerlig utveckling. Genom att dra nytta av sitt omfattande nätverk skapar Nexer en bred och dynamisk plattform som främjar kunskapsdelning och samarbete, både internt och externt. Nu ska ytterligare medarbetare rekryteras och några av satsningsområdena är systemutveckling, systemarkitektur, testledning och projektledning.

Linus Ivarsson, konsultchef, ser på framtiden med tillförsikt: "Det finns oerhört mycket kompetens i stan och jag ser verkligen fram emot att få vara med och bygga vårt team här. Vi har många spännande karriärmöjligheter på Nexer så jag hoppas att intresserade kandidater tar chansen och hör av sig".

I närtid väntar inflyttning i nya lokaler, centralt i Västerås. Nysatsningen, som speglar den fortsatta tillväxten och innovationsandan i regionen, indikerar en lovande framtid för industrin, det lokala näringslivet och Nexer.

Kontakt:
      Ronny Axelsson, Affärsområdeschef Nexer Mid-North