NEXER INGÅR STRATEGISKT PARTNERSKAP MED LEARNSTER

NEXER INGÅR STRATEGISKT PARTNERSKAP MED LEARNSTER

Den digitala fullservicebyrån Nexer Maverick ingår strategiskt partnerskap med Learnster, en ledande leverantör av Learning Management System (LMS)-lösningar. Partnerskapet syftar till att leverera en heltäckande utbildningslösning till företag och organisationer som vill ta sin lärandekultur till nästa nivå.

Med Learnsters innovativa Learning Management System (LMS) får användare tillgång till varierande lärmiljöer och möjligheten att skräddarsy sin inlärningsupplevelse. Plattformen är utformad för dagens lärande organisationer och möjliggör effektiv kunskapsdelning och automatisering för att spara värdefull tid.

”Till skillnad från många traditionella LMS kan du i Learnster både skapa, paketera och distribuera kurser, information och kunskap – och därefter följa upp resultatet – samt involvera områdesexperter i skapandet av allt från mikrolärande och enstaka kurser till onboardingutbildningar och dynamiska utbildningsprogram. Partnerskapet med Nexer Maverick innebär att vi höjer nivån ytterligare, eftersom vi förenar vår expertis inom förändringsprogram, learning design och kunskapsdelning”, säger Jill Persson, Partneransvarig på Learnster.

"Nexer Mavericks expertis inom strategisk förändringsledning tillsammans med Learnsters tekniska expertis inom LMS-plattformar innebär att vi kan erbjuda våra kunder en unik kombination av teknisk innovation, användarvänlighet och strategisk rådgivning som maximerar effektiviteten i utbildningsinitiativ”, säger Michael Bergfelt, Business Manager på Nexer Maverick.

Om Learnster:
Learnster erbjuder en molnbaserad utbildningsplattform som skapar nya möjligheter till kommunikation och informationsdelning inom företag och organisationer. Bolaget grundades 2017 och har haft en snabb tillväxt av kunder och bland annat utsetts till Top 20 LMS in the World 2023.

Om Nexer Group:
Nexer Maverick är en digital fullservicebyrå med fokus på strategi, förändringskommunikation, blended learning och online training, tillika UX, storytelling, content samt webbanalys och SEO. Företaget är en del av Nexer Group – ett internationellt teknikföretag med rötter i svensk entreprenörsanda och innovation. Nexer har 2800 experter i 15 länder som arbetar med några av världens största och mest krävande företag och bidrar med expertis inom digital transformation, IT, teknik och ingenjörskonst.

Henrik Askervi, Affärsområdesansvarig, Nexer Maverick
henrik.askervi@nexergroup.com