Kampanjen för Dream Big Nexer Innovation Race är nominerad i Svenska Designpriset 2021

Nexer Maverick nominerad till Svenska Designpriset för digitala kampanjen Dream Big

– Vi är otroligt glada och stolta över nomineringen i Svenska Designpriset! Det är ett bevis på att det starka uttrycket ligger i linje med vårt budskap, och visar mod och nytänkande. Det säger Beatrice Silow, Kommunikations- och kulturchef på Nexer, och beställare av kampanjen Dream Big.

Dream Big är något så ovanligt som en helt jämställd innovationstävling. Varför är det viktigt kanske du undrar? Jo, i generationer har män favoriserat andra män när det gäller riskkapital, medan kvinnliga entreprenörer endast fått 1%. Det vill Nexer ändra på. Därför är det extra viktigt att designen och kommunikationen kring tävlingen attraherar både kvinnor och män. Juryn är också jämlik, med lika många kvinnor som män.

Kampanjen har producerats för en mängd olika medier: Rörlig utomhusreklam, digitala annonstavlor, banners, native, sociala medier och webb (dreambig.nu).

Dream Big är en global och jämställd tävling för entreprenörer som drömmer om att skapa en ny tjänst eller produkt inom digitalisering och tech. Alla kan tävla, oavsett vem hen är, eller var hen befinner dig i världen. Det viktiga är en innovativ digital idé och att drömmen om att driva en startup är stark.

– Som byråledare blir jag så klart fantastiskt stolt över att ha så duktiga kollegor. Att byrån blir nominerad i Svenska Designpriset för andra året i rad är ett bevis på medarbetarnas kreativa höjd genom design som tar för sig och hittar rätt målgrupp. Att designen för Dream Big väckt juryns gillande kan man ju förstå, säger Henrik Askervi, Head of Nexer Maverick, och ler belåtet.

När röken har skingrat sig får vi se vem som står som segrare, både i tävlingen Dream Big och Svenska Designpriset.

Bidragen har valts ut av en designkunnig jury, och vinnaren röstas fram på designpriset.se. Omröstningen för kategorin där Maverick tävlar startar 13 september och alla med en e-postadress kan delta. Vinnaren presenteras på Berns i Stockholm den 14 november.

Arbetsgrupp
Jenny Spetz, Art Director, Nexer Maverick
Inger Kollbratt Ludwigson, Copy, Nexer Maverick
Lisa Laurell, Projektledare, Nexer Maverick
Philip Waern, Filmare/Videoproducent, Nexer Maverick
Patrik Roos, Fotograf, Patrik Roos Photography and Retouch

Om Dream Big
Vinn upp till 1 miljon SEK i Nexers innovationstävling. En global och jämlik tävling för nya idéer inom digitalisering och tech. Alla kan tävla, antingen som team eller individuellt. Var beredd att kick-starta din idé! Dream Big www.dreambig.nu

Om Svenska Designpriset
En tävling med målsättningen att främja och utveckla svensk design och kommunikation.
Tävlingen är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning, kommunikation etcetera. Svenska Designpriset https://designpriset.se

Om Nexer Maverick
Nexer Maverick är en full-service digital byrå och del av Nexer Group. Byrån blandar kreativ kommunikation med teknisk innovation för att skapa förändring för kunder som vågar göra skillnad.

Kontakt:
Head of Communications and Culture

Henrik Askervi
Head of Nexer Maverick
henrik.askervi@nexergroup.com

Nexer has 1,500 experts in 9 countries. The company is a part of the Danir group, a Swedish privately held company with 8,000 employees in 16 countries. Before 2021, Nexer operated under the name Sigma IT.