Nexer Tech Talent och Svea Bank i nytt samarbete, i bilden från vänster; Mikael Kustmark, Jonas Urve, Jennifer Hagerlind, Torbjörn Sahlén, Jonas Sörman, Ariel Aramburu, Björn Jidell och Daniel Gyllensparre.

Nexer Tech Talent och Svea Bank ger unga talanger en flygande start på karriären

Svea Tech Talent program är ett nytt spännande samarbete och gemensamt initiativ mellan Nexer Tech Talent och Svea Bank.
Det årslånga programmet startar i augusti 2022 och syftet är att utveckla deltagarna med hjälp av olika tekniska utbildningar och värdefull coachning. På så sätt får deltagarna en effektiv övergång från studier till arbetsliv och en möjlighet att komma in i sin roll på bästa möjliga sätt.

– Nu drar vi i gång den första omgången av Svea Tech Talent! Det ska bli spännande att följa våra talanger under programmets gång och ge dem en bra start på deras fortsatta yrkesliv. De kommer att tillskansa sig en bra bredd kompetensmässigt och i gengäld hoppas vi på att de bidrar med den yngre generationens tankar kring hur framtidens finansiella tjänster ska byggas säger Tobias Wallin, IT Development Manager på Svea Bank.

Vi är väldigt glada och stolta över förtroendet och att tillsammans med Svea Bank starta programmet och bidra i talangerna utveckling. Programmet består av sju deltagare med kompetenser inom bl.a. Android, IOS, .NET och som kommer att jobba med nya tekniker hos Svea Bank och bli blivande stjärnor säger Daniel Gyllensparre, Business Unit Manager på Nexer Tech Talent.

Om Nexer
Nexer Tech Talent fokuserar på talanger i början av sin karriär inom IT och R&D, och erbjuder marknaden juniora konsulter, konsultrekrytering och talangprogram. Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group som är ett internationellt techbolag med rötter i svensk entreprenörsanda och innovationskraft. Nexer har 2300 experter i 15 länder och arbetar idag med några av världens största och mest krävande bolag där man tillför expertis inom digital transformation, IT, Tech och R&D.

Om Svea Bank
Svea Bank AB (publ) är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder. Med 40 års erfarenhet av att hjälpa företag och privatpersoner med deras likviditet är Svea ett naturligt val när de behöver en finansieringspartner. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Gyllensparre, Business Unit Manager Nexer Tech Talent Stockholm
daniel.gyllensparre@nexergroup.com

Beatrice Silow, Kommunikations- och kulturchef, Nexer Group

Nexer has 1,900 experts in 10 countries. The company is a part of the Danir group, a Swedish privately held company with 8,000 employees in 16 countries. Before 2021, Nexer operated under the name Sigma IT.