Nexer tecknar femfaldigt ramavtal med Göteborgs Stad

Nexer tecknar femfaldigt ramavtal med Göteborgs Stad

I Göteborgs Stads upphandling av konsulttjänster inom IT blev Nexer Group tilldelade avtal inom samtliga ansökta områden.

De områden där Nexerbolag lämnat anbud och fått tilldelning är:

Nexer AB
•Ledning och styrning / Verksamhetsutveckling och strategi
•Systemutveckling och systemförvaltning
•Webbutveckling

Nexer Infrastructure
•Tekniskt stöd - Servicedesk
•Test och testledning

Avtalet börjar att gälla från 1 december 2022 med en avtalsperiod på fyra år och omfattar såväl resurskonsulter som projekt och åtaganden.

”Vi är fantastiskt glada och stolta över förtroendet och ser fram emot att erbjuda Göteborgs Stad och alla avropsberättigade vår breda och djupa kompetens inom IT och digitalisering” säger Susanne Paulsson, ansvarig för offentlig sektor på Nexer.

Susanne fortsätter ”Från Nexers huvudkontor i Göteborg kan vi arbeta nära verksamheterna med allt från strategisk rådgivning till teknisk kompetens för att stödja arbetet med digitalisering, innovation och verksamhetsutveckling. Vi ser fram mot att arbeta tillsammans med att ta fram lösningar på de utmaningar och möjligheter som vi står inför och skapa samhällsnytta.”

Förutom Göteborgs Stad med förvaltningar och bolag har även nedan myndigheter rätt att avropa på ramavtalet:
•Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
•Räddningstjänsten Storgöteborg
•Gryning Vård AB
•Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
•Härryda kommun
•Kungälvs kommun