Nexer tecknar ramavtal med Region Värmland gällande IT- och kommunikationstjänster

Expansionen i Karlstad fortsätter och nu senast med att Nexer tecknar ett strategiskt ramavtal med Region Värmland. I Region Värmlands upphandling av konsulttjänster inom IT och kommunikation blev Nexer tilldelade avtal inom alla ansökta områden och var dessutom bland de anbud som hade högst ranking i många av de ansökta områdena.

Totalt omfattade upphandlingen nio områden och inom varje område ingår olika roller för att möta regionens behov av experter och stöd i arbetet med digitalisering.

De olika områdena där Nexer ansökt och fått tilldelning är:
Systemutveckling
IT-arkitekter
Projektledare
Testledare
Kravanalytiker
Systemtekniker
BI-konsulter

Avtalet börjar att gälla från 1 april 2022 med en avtalsperiod på fyra år. Det totala värdet är uppskattat till maximalt 222 miljoner kronor exkl moms.

– Att vi får detta förtroende av Region Värmland är naturligtvis otroligt kul och ett stort kvitto på att vi är på rätt väg i Värmland! Vi ser fram emot att stödja regionen med vår breda och djupa kompetens inom digitalisering. Vi är helt enkelt en strategisk partner som ser möjligheterna och vill skapa en bättre framtid med hjälp av teknik! Arbetet med anbudet har varit en team-insats med många inblandande där vi haft ett fantastiskt samarbete, ett stort engagemang och sett möjligheterna! Nu kör vi! – avslutar Matthias Lehnecke Affärsenhetschef på Karlstadskontoret.

Mer information om Nexer på nexergroup.com

Matthias Lehnecke, BU Manager Karlstad
matthias.lehnecke@nexergroup.com