Nexer vinner silver i Svenska Designpriset för employer brand-konceptet ”Onwards & Upwards”.

Nexer vinner silver i Svenska Designpriset

Svenska Designpriset är Sveriges mest framstående årliga tävling inom design och kommunikation. I år vann Nexer silvermedaljen för employer brand-konceptet "Onwards & Upwards".

Employer branding handlar om att kommunicera ett företags värderingar, kultur och personlighet på ett sätt som tilltalar dess ideala medarbetare. Ett starkt employer brand kan hjälpa till att attrahera och behålla personer som är en bra match och som delar och trivs i företagets kultur.

Silvermedaljen i Svenska Designpriset är ett stort erkännande av Onwards & Upwards visuella uttryck, särskilt med tanke på den hårda konkurrensen med sju starka nominerade i kategorin ”Grafisk identitet – teknik och tjänster”.

”Intervjuer med anställda, chefer, rekryterare och vår mycket kompetenta HR-avdelning visade att Nexer-medarbetare delar några gemensamma egenskaper, som entreprenörsanda, drivkraft och massor av passion. Syftet med Onwards & Upwards är att fånga dessa egenskaper och levandegöra dem”, säger Beatrice Silow, Kommunikations- och kulturchef på Nexer Group.

Projektgruppen fick i ett tidigt skede bekräftelse på att konceptet var genuint och autentiskt och att medarbetarna kunde relatera till storyn.

”När vi först publicerade kampanjvideon fick vi många positiva kommentarer från anställda världen över. Men för mig stack två av dem ut: ’This is us' och 'This is exactly what we are'. De kommentarerna fick mig att inse att vi lyckats med vårt uppdrag”, säger Madeleine Hedberg, copywriter på Nexer Maverick.

För mer information vänligen kontakta: