Mountainbikeleder på Billingen - foto: Christian Olars/vastsverige.com

Nyhetsbrev Billingen Skövde

Billingeracet – vilken cykelfest
Arrangörerna bjöd in till en riktig cykelfest i premiären för Långloppscupen Nissan X-trail Challenge. 600 cyklister kom till start i sommarvärmen och många utställare var på plats. Arenan med start, varvningar och mål på stadion gav en härlig inramning för både publik och tävlande som lovordade banan och Billingen som cykeldestination.

Billingeveckan
Nästa vecka öppnar föreningar och aktörer upp sina verksamheter och bjuder in allmänheten att delta gratis på aktiviteter. På programmet står bland annat löpning, rullskidor, klättring och draghund. Veckan avslutas med Billingen Outdoor på lördagen och cykeltävlingen Götalands Enduro Series på söndagen.
Mer info om Billingeveckan

Invigning av mountainbikeleder på Billingen Outdoor
Den 18 maj är det dags för Billingen Outdoor - en heldag på berget för alla som älskar livet utomhus. Det blir invigning av Billingens nya mountainbikeleder och kl 10.00 klipper kommunstyrelsens ordförande Theres Sahlström och Philip Fagerberg som byggt lederna bandet. Cyklisterna får tips och tricks för att utveckla sin teknik och det bjuds på cykelshow. Kroppslabbet från Lidköping är på plats och har byggt en häftig OCR-hinderbana. Utställare är på plats och det blir många prova på-aktiviteter och samtidigt avgörs SM i utomhusmatlagning.
Mer info om Billingen Outdoor

Billingehus öppnar Earth Spa
Idag 10 maj öppnar Billingehus nästa efterlängtade etapp på hotellet, 2000 kvm för Spa & Hälsa. Earth Spa är en spaupplevelse under jord med varma och kalla bad, bastur, wellness och sköna behandlingar. Genom digital paus och lugna zoner skapas ett andrum från vardagen. För mer info och bokning

Kommande evenemang