Pressmeddelande -

Inbjudan till pressträff - Skövde satsar på vintersport och bad för Göteborgaren!

Skövde, endast en dryg timmes resväg från Göteborg och två från Stockholm (med tåg) erbjuder längdspår, skidbacke och funpark på berget Billingen, mitt i stan. Dessutom finns här ett av Sveriges bästa äventyrsbad; Arena Skövde. Besöksnäringen, destinationsbolaget Next Skövde tillsammans går nu gemensamt ut i en kampanj för att locka fler göteborgare och  västsvenskar till Skövde.

I kampanjen, som börjar på fredag och löper fram till v. 6 kommer det att gå annonser i så väl tryckt som digital och social media.

"Vi hoppas att det här kommer att få göteborgaren och övriga västsvenskar att få upp ögonen för Skövde som en vinterort, med både riktigt bra skidåkning på längden och höjden samt en jättefin badanläggning och shopping och handel på nära håll", säger Jenny Almén Linn, ansvarig för affärsområdet Turism på Next Skövde. "Dessutom är det lika lätt att ta sig hit med tåg och buss som med bil", tillägger hon.

Next Skövde och besöksnäringen i Skövde bjuder in till pressträff på

First Hotel Billingehus, Skövde på fredag den 14 december kl. 11.00

för att presentera kampanjen och vinterorten Skövde närmare.

Program:

11.00 Kort information om vinterkampanjen Vinterskövde, samt visning av skidspår och backe på Billingens frititsområde.

12.00 Lunch

13.00 Visning av Arena Skövde, Upplevelsebad och spa.

Möjlighet för den som vill att stanna kvar och vara med på öppnandet av skidbacken, som sker på lördag den 15/11. Vänligen meddela om du är intresserad av den här möjligheten.

Anmälan till pressträffen är obligatorisk och görs senast torsdagen den 13/12 kl. 12.00.

För mer information om kampanjen och för anmälan till pressträffen, vänligen kontakta:

Jenny Almén Linn

Affärsområdesansvarig Turism

jenny.linn@nextskovde.se

Next Skövde verkar för att Skövderegionen är välkomnande och attraktiv.

Mats Olsson