I år blir mathäftet på Matfestivalen i Skövde digitalt

Mathäftet på Matfestivalen blir digitalt

I år kommer mathäften och matkuponger under Matfestivalen att bli digitala. Next Skövde som arrangerar den omtyckta festivalen ser flera fördelar med det nya systemet.

- Nu när festivalen kommer tillbaka efter två år ser vi det som ett bra tillfälle att ta nya tag och uppdatera och förnya med ett digitalt kupongsystem. Under pandemin har folk vant sig betydligt mer vid att handla digitalt, detta blir ett lättillgängligt och smidigt sätt att köpa mathäften, säger Jessica Bergstrand, destinationsutvecklare på Next Skövde.

Det digitala mathäftet släpps för försäljning den 1 augusti. Då går det att köpa häftet till ett reducerat pris fram till den 14 augusti. Förutom häften kommer det även att gå att köpa singelkuponger digitalt under själva festivalen.

Digitalt mathäfte – så går det till:

• Släpps till reducerat pris 1 augusti, 199 kr för fyra kuponger. Från 15 augusti gäller ordinarie pris: 220 kronor.
    • Direkt efter köpet får kunden fyra unika QR-koder via sms och mejl som visas upp vid valfritt restaurangtält. Varje QR-kod är unik och kan inte användas flera gånger.
    • För den som inte kan få nog av den goda maten är det enkelt att köpa fler häften.
    • Singelkuponger säljs digitalt (endast under festivalen) och kostar 60 kr/st.
    • Besökaren väljer själv om den vill skriva ut sina mathäften eller använda dem digitalt.

Läs mer om Matfestivalen i Skövde >>