Nextory har lanserat i Österrike och Schweiz

Nextory har lanserat i Österrike och Schweiz

Nextory har nu lanserat i Österrike och Schweiz. Därmed blir Nextory den första lokalt anpassade prenumerationstjänsten för ljud- och e-böcker på dessa marknader. Detta innebär att bokappen finns tillgänglig i hela sex länder. Nextory kan dessutom avslöja att bolaget är lönsamt på den svenska marknaden.

Nextorys vision är att öka läsandet genom att utveckla rikare läsupplevelser. Lanseringen innebär att både Österrike och Schweiz nu har tillgång till hela Nextorys katalog av tyska och engelska ljud- och e-böcker. Appen har lokaliserats och släppts i en österrikisk och en schweizisk version.

– Lanseringarna i Österrike och Schweiz är ett naturligt steg för oss eftersom vi har ett gigantiskt antal tyska böcker och däribland många österrikiska och schweiziska titlar. Vår internationella expansion fortsätter i rasande fart och därför känns det fantastiskt att vi redan nu har nått lönsamhet på vår hemmamarknad, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.

För mer information, vänligen kontakta:
Carolina Laurén, pressansvarig
carolina.lauren@nextory.com, +46 73-316 34 20

Nextory är en digital boktjänst med hundratusentals ljud- och e-böcker som grundades 2015. Deras vision är att öka läsandet och de är en av de ledande tjänsterna på marknaden. Nextory gör böcker mer tillgängliga för att ge dig ett rikare liv. Testa fritt i 14 dagar på www.nextory.se.