Nextory och Storytel Books tecknar nytt avtal

Nextory och Storytel Books tecknar nytt avtal

Bokstreamingtjänsten Nextory och Storytel Books har ingått ett nytt avtal. Överenskommelsen innebär att Nextorys användare får ett ännu större utbud. Titlarna kommer från bland andra Norstedts förlagsgrupp och Lind & Co. Avtalet omfattar omkring 20 000 titlar som nu kommer att vara tillgängliga i Nextorys plattform, som idag består av fler än 1 miljon titlar.

Efter en tids förhandlingar har Nextory och Storytel Books slutit ett nytt avtal vad gäller distribution av Storytel Books och Storysides titlar. Det är i Sverige, Danmark och Finland som Nextory nu välkomnar tillbaka titlarna.

– Vi är glada att kunna erbjuda Nextorys användare dessa titlar igen och att vi nått en lösning som känns rimlig för båda parter. Det är dessutom en glädjande utveckling för författarna, vars böcker nu når ut till en ännu bredare publik och därmed bidrar till att främja läsningen och demokratisera tillgången. Det är, i slutändan, målet med Nextory, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.

Avtalet omfattar nedan förlag och adderas till Nextorys katalog:

Sverige: Norstedts, Rabén & Sjögren, Tiden, Brombergs, B. Wahlströms, Printz Publishing, Massolit, Lind & Co, samt Storyside.

Finland: Gummerus, Aula & Co, Lind & Co samt Storyside.

Danmark: People’s Press, Lind & Co samt Storyside.