Nextory satsar på magasin – tecknar avtal med Story House Egmont i Sverige

Nextory satsar på magasin – tecknar avtal med Story House Egmont i Sverige

Bok- och magasinappen Nextory, en av Europas snabbast växande streamingtjänster, tar nu nästa steg i sin satsning på digitala magasin genom att teckna avtal med tidningsjätten Story House Egmont Sverige. Från och med december finns Egmonts barn-, ungdoms- och serietidningar med bland annat Bamse, Kalle Anka, Fantomen och Hälge tillgängliga för Nextorys svenska prenumeranter.

Nextorys lansering av magasin i Sverige går i linje med bolagets strategi att addera fler medieformat för att berika sina prenumeranters läsupplevelser. Nextory erbjuder sedan tidigare magasin från Aller Media i den svenska katalogen, och även tidningar i Frankrike och Spanien.

– Många uppskattar att de kan ta del av böcker och magasin i samma app och en hel del familjer har efterfrågat fler tidningar för barn. Därför är det mycket glädjande att ha Egmont ombord som det andra tidningsförlaget i Nextorys svenska app. Deras fantastiska tidningar kommer att berika upplevelsen i appen ytterligare, utan att det kostar något extra för våra prenumeranter, säger Jacob Martinelle, innehållsansvarig på Nextory.

– Vi är mycket glada över att ha ett samarbete med Nextory. Det är ett utmärkt sätt för oss att bredda våra målgrupper och nå ut till ännu fler barn och vuxna som tycker om att läsa digitalt, säger Daniell Drottsäter, Digital Marknadschef på Story House Egmont Sverige.

Fler titlar på väg
Nextory för löpande diskussion med andra tidningsförlag runt om i Europa och tanken är att successivt addera fler titlar i katalogen. Förhoppningen är att även kunna erbjuda magasin på engelska och andra europeiska språk framöver.