Nextory växer snabbast med tillväxt på 130 procent

Nextory växer snabbast med tillväxt på 130 procent

Boktjänsten Nextory fortsätter att växa kraftigt. Under det tredje kvartalet 2019 ökade bolagets totala intäkter med hela 130 procent jämfört med samma period föregående år. Nextory ökar därmed snabbast jämfört med de andra streamingtjänsterna och har även slagit nytt användarrekord under sommaren.

Nextorys kundbas har ökat kraftigt de senaste tre åren och nu är Nextory den näst största boktjänsten på den svenska marknaden. Idag finns appen tillgänglig i Sverige, Finland och Tyskland. Innan årsskiftet kommer bolaget också att lanseras på ytterligare tre europeiska marknader.

– Digitala böcker är hetare än någonsin. 2019 har såhär långt varit ett fantastiskt år för Nextory och för den digitala bokmarknaden i stort. Vi fortsätter därför att växla upp och ser nu mycket fram emot fler lyckade utlandslanseringar, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.

Rikare läsupplevelser
Nextory grundades av serieentreprenörerna Shadi Bitar och Ninos Malki 2015. De teamade upp på KTH och sedan dess har de drivit flera framgångsrika företag tillsammans. 2015 bestämde de sig för att lägga krutet på att utveckla vad det innebär att “läsa en bok”. Visionen är att öka läsandet genom att skapa rikare läsupplevelser. Nextory vill därmed vända den negativa lästrenden i samhället och få fler att läsa mer.

För mer information, vänligen kontakta:
Carolina Laurén, pressansvarig
carolina.lauren@nextory.com, 073-316 34 20

Om Nextory:
Nextory är en digital boktjänst med hundratusentals ljud- och e-böcker som grundades 2015. Visionen är att öka läsandet genom rikare läsupplevelser. Appen finns tillgänglig i Sverige, Finland och Tyskland. Nu är Nextory den andra största boktjänsten på den svenska marknaden. Testa fritt i 14 dagar på www.nextory.se.

Carolina Laurén

Presskontakt PR & Brand Manager 073-316 34 20