Välkommen till invigningen av Sociale – en ny social mötesplats, boqueria och vinbar i hjärtat av Nya Hovås

Varmt välkommen till invigningen av Sociale torsdagen den 6 december kl. 16.00. Sociale blir en social mötesplats i Nya Hovås med boqueria, vinbar och en separat exklusivt inredd aktivitetslounge med både fullskaliga bowlingbanor och shuffleboards.

Bakom etableringen står krögaren, entreprenören och lokalbon Magnus Patrikson som har högt ställda ambitioner på att Sociale ska leverera en av Göteborgs bästa matupplevelser i en avslappnad social miljö. Atmosfären inspireras av de spanska saluhallarna och den socialt avslappnade sydeuropeiska matkulturen. Menyn kommer ständigt förändras och erbjuda ett stort antal varierande små- och mellanrätter från de spanska, franska och italienska köken.

Sociale blir den senaste öppningen i Nya Hovås, en ny stadskärna som utmärkt sig som en småskalig blandstad i världsklass. Nya Hovås etablerades av fastighets- och stadsutvecklingsbolaget Next Step.

Om invigningen

Restaurangen invigs med klippning av band 16.00.
Föranmälda journalister inbjuds att testa delar av menyn.

Sociale ligger på Hovås Allé 12 i Nya Hovås

Följande personer kommer finnas tillgängliga för intervjuer:

Henrik Bexelius, restaurangchef Sociale
Magnus Patrikson, ägare och grundare Sociale
Jacob Torell, VD och grundare Next Step
Joakim Garfvé, Fastighetschef och grundare Next Step

För anmälan, frågor och intervjuer vänligen kontakta

Sara Sundaeus
sara@nextstep.se