280 kvadratmeter koncentrat av ledande lösningar inom värme, kyla och ventilation - I NIBEs monter på Nordbygg 2018

​Nordbygg 2018: NIBE Energy Systems presenterar stora nyheter för villor och större fastigheter

Nordbygg är Nordens största mässa för bygg- och fastighetsbranschen. I NIBEs rekordstora monter presenteras i år en rad nyheter för banbrytande energieffektivitet inom värmepumpar, ventilation, varmvatten, kyla och förnybar energi. Utöver en rad nyheter för villa- och fastighetsmarknaden lanseras en helt ny seminarieserie för att öka kunskapen om framtidens möjligheter inom energieffektivitet.

Nordbygg arrangeras vartannat år på Stockholmsmässan och samlar cirka 900 utställande företag och runt 50 000 besökare. En mötesplats för fastighetsutvecklare samt konsumenter som ska renovera, bygga om eller bygga nytt.

2018 dukar NIBE Energy Systems upp ett rekordbrett sortiment i den nyutvecklade montern på 280 kvadratmeter. En nyhet för året är den utökade satsningen på fastighetsmarknaden som fått en egen avdelning i montern. Där visas de verkligt stora nyheterna, exempelvis en luft/vatten värmepump i måttet 230x185 cm. En nyhet som tornar upp sig i sällskap med kommande bergvärmepumpar för fastigheter och NIBE Airsites kraftfulla frånluftsvärmepumpar för fastigheter. För konsumentmarknaden riktas ett särskilt fokus mot den snabbt växande ”utbytesmarknaden”, i vilken cirka 50 000 värmepumpar bedöms behövas bytas ut varje år, de kommande åren.

– På Nordbygg visar vi att kundernas komfort är vår starkaste drivkraft, oavsett om det rör sig om villor eller större fastigheter. Med ett snabbt växande behov av att ersätta första generationens värmepumpar med ny, effektivare teknik står vi redo att hjälpa installatörer och fastighetsägare förverkliga ”det stora utbytet”. I vår monter visar vi att NIBE står för ledande teknikutveckling med effektiva, innovativa och toppresterande produkter som på ett smart sätt garanterar kunderna ett perfekt inomhusklimat, säger Magnus Axelsson, marknadskommunikationschef NIBE Energy Systems.

På Nordbygg 2018 lanserar NIBE Energy Systems för första gången en serie seminarier med följande rubriker: ”Smarta städer och intelligenta klimatsystem, ”Skärpning! BBR-Remissen är här. Mycket stränga krav”, ”Väderprognosen kan i framtiden sänka din driftskostnad”, ”Kunskapshöjande kallprat med Mats", ”50 000 nya affärer varje år”. För mer information, fribiljetter till mässan och anmälan till våra seminarier besök https://www.nibe.se/nordbygg

Nordbygg arrangeras 10-13 april på Stockholmsmässan, Älvsjö. NIBE Energy Systems finns i monter A04:10.

För mer information

Magnus Axelsson, marknadskommunikationschef, magnus.axelsson@nibe.se, 0736-44 33 16