NIBE Fastighets arbetsmodell bygger på att det är i nära samverkan som de bästa resultaten förverkligas.

Nu bildas NIBE Fastighet för större fastighetsprojekt

NIBE stärker organisationen för att möta en ökad efterfrågan på energieffektiva systemlösningar och mer support vid större fastighetsprojekt.
–Det är ett sätt att förtydliga och förbättra vårt erbjudande, säger Kalle Silén, försäljningschef på NIBE Fastighet.

NIBE har jobbat med klimatlösningar sedan starten 1952. Sedan många år har NIBE haft ett fastighetsteam som erbjuder systemlösningar i större fastighetsprojekt. NIBE Fastighet är en utveckling av detta.
–Vi vill möta kundernas behov av energieffektiva helhetslösningar och vara tillgängliga för att kunna ge snabba svar och mer support, säger Kalle Silén. Nu har vi en organisation anpassad för det.

Tillsammansskap
Erbjudandet bygger på att det är i nära samverkan som de bästa resultaten förverkligas. Tillsammans med kunder och partners.
–Vi är möjliggörare och arbetssättet kallar vi för NIBE-modellen, förklarar Kalle. För att underlätta för våra samarbetspartners har vi en projektansvarig och ett team med de kompetenser som behövs från våra olika produktområden. Vi har även förstärkt vår organisation med VVS-ingenjörer för att bättre supportera helhetslösningen.

Allt under ett tak
NIBE Fastighet är en helhetsleverantör av energilösningar för värme, varmvatten, kyla, solenergi, ventilation och effekt.
–Vi levererar en lösning som möjliggör det totala effektbehovet för fastigheten och med energibesparingen i fokus. Ju tidigare vi kommer in i projektet desto bättre resultat! Syftet är inte bara att skapa hållbara energilösningar och bidra till ett bra inomhusklimat. Det är också att göra vardagen enklare för de som arbetar i projekten och de som hanterar, installerar och underhåller våra lösningar.

Fastighetsteamet består av ett försäljningsteam, ett teknikteam och ett after sales-team som finns tillgängliga under hela installationens livslängd.
–Vi har samlat personer med gedigen erfarenhet kring värmepumpar och systemlösningar från NIBE och förstärkt med flera utifrån, berättar Kalle som själv har drygt tjugo års erfarenhet av energilösningar för kommersiella fastigheter varav de senaste fyra på NIBE.

NIBE Fastighet kommer att presenteras närmare på fastighetsmässan i Kista i mars.

Kalle Silén, försäljningschef, kalle.silen@nibe.se, 0433-27 30 00