Med S735-4 får NIBE ett brett sortiment där kunderna med mindre hus, både nyproduktion och ROT-marknaden, erbjuds en mycket effektiv värmepump i S-serien.

Nya energisnåla frånluftsvärmepumpen från NIBE – nu även i 4 kW

Nu kompletterar NIBE frånluftsvärmepumparna i S-serien med en storlek som passar mindre hus. Även NIBE S735-4 ger upp till 264 liter varmvatten, har låg ljudnivå och ett naturligt köldmedium.

–Nu har vi ett komplett värmepumpssortiment med naturligt köldmedium i alla storlekar, säger Stefan Oliv, produktchef Sverige.

–Tillsammans med S735-7 kan vi nu täcka en stor del av marknaden, upp till 200 m² vid utbyte och upp till 240 m² vid nyproduktion, säger Stefan Oliv.

NIBE ser en enorm efterfrågan på produkter med naturliga köldmedium.

–Tack vare denna storlek har vi ett komplett frånluftssortiment med naturligt köldmedium och värmepumpar med lågt GWP (Global Warming Potential) inom alla kategorier värmepumpar i S-serien, avslutar Stefan.

Som följd av detta utgår frånluftsvärmepumparna NIBE F750 och NIBE F730.

Frånluftsvärmepump NIBE S735-4 och 7

• Hög årsvärmefaktor och låg driftskostnad.
  • Naturligt köldmedium.
  • Låg ljudnivå.
  • Stilren design och kompakt format.
  • Energibesparande smart teknik för hög komfort.