Nya NIBE SPLIT SVM S332/AMS 20 är ett komplett luft/vattensystem som ger effektiv värme på vintern och effektiv kyla på sommaren.

Nytt premiumsortiment för split – med kraftfull kyleffekt

NIBEs nya split-sortiment ingår i S-Serien och ersätter tidigare lösningar.

–Med den nya inomhusmodulen får våra slutkunder effektiv värme på vintern och effektiv kyla på sommaren, samtidigt som de får alla fördelar med den digitala plattformen, säger Stefan Oliv, produktchef för Sverige.

Inomhusmodulen NIBE SVM S332 och SPLIT AMS 20 bildar en komplett premiumlösning för ett splitsystem. Värmepumpen arbetar ner till en utetemperatur på -20°C och har ett klimatvänligt köldmedium för mindre påverkan på naturen.

Splitlösningen har en inbyggd kylfunktion som producerar effektiv kyla på sommaren.

–Att den är inbyggd betyder att det inte behövs något tillbehör och att den är enkel att installera och hantera om man har kyla i 2-rörssystem. Ett bra alternativ för den som vill komplettera sitt system med exempelvis en fläktkonvektor i ett allrum eller sovrum, säger Stefan.

Värmepumpen har en driftsäker varmvattenproduktion via en plattvärmeväxlare i rostfritt stål. Med inkluderad varmvattentank, eltillsats, självreglerande cirkulationspump, manometer, säkerhetsventil och expansionskärl är den redo att installeras.

–SVM S332 kombineras med SPLIT AMS 20 för ett komplett luft/vattenanläggning och finns i två storlekar; 6 som passar hus upp till cirka 140 m2 och 10 som passar hus upp till cirka 220 m2, beroende på husets isoleringsgrad och geografiska placering, förklarar Stefan.

Det nya splitsortimentet drar nytta av alla fördelar med S-serien. Som att värmepumpen anpassar sig automatiskt efter kundens behov, väderprognosen och elpriset tillsammans med funktionen Smart Price Adaption*. Den ger ett skönt inomhusklimat året om, med hållbar energianvändning och full koll i mobilen.

–Ett bra val för dig som vill leverera kvalitet och bekvämlighet, avslutar Stefan.

*Kräver timprisavtal.

Luft/vattenvärmepump NIBE SPLIT SVM S332/AMS 20

• Komplett klimatsystem.
  • Kraftfull kyleffekt.
  • Klimatvänligt köldmedium.
  • Smarta tillbehör ger extra komfort.