NiCe Party inleder samarbete med Butterick´s

NiCe Party´s idé är unik i sitt slag i Sverige. Genom e-butiken säljer företaget manus till mordgåtor till privatpersoner och företag. Med enkla medel ordnar kunden själv en temafest där gästerna blir inbjudna till en kväll med intriger, lögner, svartsjuka och... mord! Det är gästerna som är skådespelare och även värden/värdinnan kan delta i spelet fullt ut utan att ens veta vem som ska bli mördad eller vem mördaren är. Konceptet kommer från USA där det har blivit väldigt populärt.

Nu inleder NiCe Party samarbete med Butterick´s. "Tanken är att vi ska erbjuda paketlösningar, framför allt till företag men även privatpersoner, med mordgåta och rekvisita. Meningen är att varje person som kommer på festen får en rollbeskrivning tillsammans med en enklare rekvisita, t ex peruk, hatt, mustasch eller liknande. En rolig och annorlunda aktivitet som inte gräver djupa hål i festbudgeten" säger Nina Cernold som driver företaget NiCe Party.

Även Butterick´s ser mycket positivt på samarbetet. "Det här är ett roligt koncept! NiCe Party´s mordgåtor kräver rekvisita och det är ju vår specialitet" säger Christina Olander, marknadsansvarig på Butterick´s.

Bland NiCe Party´s teman hittar man "Slottstema", "Maffiatema", "Jultema", "Golftema", "Hårdockstema" samt en mordgåta i "Kvarteret Grannsämjan". "Fler teman är på gång. Nu närmast raggar/rockabillytema. Den kommer att lanseras under våren." säger Nina Cernold som själv författar gåtorna.

"Det är fantastiskt att min galna idé har växt till ett seriöst företag med kunder i hela Sverige och även Norge och Finland. Jag är väldigt stolt!" avslutar Nina.

• lekar för fest
  • företagsfest
  • festtema
  • festlekar
  • festlek
  • festaktivitet
  • rollspel
  • rekvisita
  • tema
  • temafest
  • mordmysterium
  • mordgåta
  • mordgåtor
  • butterick´s

NiCe Party säljer via sin e-butik festaktiviteter via nedladdningsbara filer till företag och privatpersoner i hela Sverige. NiCe Party´s främsta produkt är manus till mordgåtor - ett rollspel att använda på fest. Företaget tillhandahåller även färdigproducerade musikquiz och barnaktiviteter.

Nina Cernold

Presskontakt VD Pressansvarig, marknadsansvarig 0730-298100