Nick's nylanserade glassmaker Vanilla caramel crunch och Nougat swirl 473ml

FLER POPULÄRA SMAKER TILL NICK'S GLASSIGA PORTFÖLJ!

STOCKHOLM, Sverige, 26 maj, 2021 - Det svenska varumärket Nick's, ägt av aktiebolaget Luthman Backlund Foods, lanserade under det första kvartalet i år de två nya populära glassmakerna Vanilla caramel crunch och Nougat swirl. Produkterna började distribueras ut till livsmedelsbutiker i mars, 2021.

Vanilla caramel crunch består av en gräddig vaniljglass med bitar av mandelkrokant som ger både sötma och textur och Nougat swirl är en vaniljgräddglass innehållandes en len nougatsås av hasselnötskräm. Båda produkterna innehåller färre än 360 kalorier per förpackning och är utan tillsatt socker, vete, och palmolja. Alla smaker av Nick's glass 473ml innehåller närmare 70% lägre andel kalorier än traditionella glassproducenters.

'Vi har ställt frågan till våra fans om vilka smaker som de mest av allt skulle vilja att vi lanserade och en mandelkrokantglass har under en längre tid varit en av de mest efterfrågade smakerna. Sagt och gjort, så lanserar vi därför vår Vanilla caramel crunch för våra fantastiska Nick's-konsumenters skull. Nougat swirl är en smak som också den är klassisk och efterfrågad och som är vår variant av Nogger. Otroligt god och perfekt att njuta av framför Netflix-serien en regnig sommardag.' säger marknadsdirektör Hanna Granebring.

Nick's glassmaker finns i dagligvaruhandeln hos bland annat ICA, Coop, Willys, Hemköp och City Gross. Samt bland e-handelsaktörer som Mat.se och Mathem.com.

Besök www.nicks.se och följ @nicks expansionsresa på Instagram och LinkedIn.