Nick's nya krämiga glass i sex olika smaker

Nick’s lanserar banbrytande glass med 75% färre kalorier än marknadsledarna.

Nick’s utmanar glassmarknaden med en revolutionerande glass som innehåller endast en fjärdedel av kalorierna jämfört med marknadsledande varumärken. Detta utan att kompromissa med smak! Glassen är helt enkelt fantastiskt krämig och fyllig, utan onödiga kalorier.

Nick’s nya lansering är den första och hittills enda kalorisnåla glass som är utan tillsatt socker och som smakar som riktigt gräddig glass ska smaka. Fluffig, fyllig och smarrig!

Vad är hemligheten?

Bara genom att byta ut sockret kommer man långt. Nick’s har dessutom valt att dra ner på andelen fett för att ytterligare kunna reducera antalet kalorier.

”Det är en spännande tid för nytänkande inom matbranschen. Veganska köttersättningar smakar inte längre träull. Glass med en bråkdel av kalorierna är lika god som vanlig glass. Utvecklingen inom food science är idag konsumentdriven och konsumenterna förtjänar mat som är bättre för dem. Vi kan ge dem det” – Niclas Luthman

Med hjälp av Lohilo Foods starka distributionsmodell kommer glassen att finnas tillgänglig från den 24 april på dagligvaruhandeln samt på Mathem och Mat.se.

Rekommenderat utpris är 49.90 SEK.

Nick's är ett svenskt företag som vill förändra matvanorna när det kommer till livets goda, utan att kompromissa med varken smak eller innehåll. Helt enkelt nyttig glass utan tillsatt socker och onödiga kalorier.

www.nicks.se