Nick's veganska nötbars, Nut bar almond crunch och Nut bar peanut crunch

Nick’s veganska nötbars får ny look: “Nut-hing to hide”

Det svenska varumärket Nick’s relanserar sina populära nötbars, Nut bar almond crunch och Nut bar peanut crunch. Den goda smaken består men förpackningen får en visuell remake. Den uppdaterade designen gör det möjligt att se produkten genom omslagspappret, som delvis har gjorts transparent. Tanken bakom den nya förpackningen är att erbjuda konsumenterna en ärligare köpupplevelse. När baren och dess läckra nötter syns blir kunderna fullt medvetna om vad de köper, vilket ökar känslan av genuinitet och trovärdighet.

Nick’s nötbars lanserades 2021 och är i dagsläget bland varumärkets bästsäljande produkter. Nut bar almond crunch består av lyxiga mandlar och mörk choklad medan Nut bar peanut crunch kombinerar salta jordnötter med mörk choklad. Likt Nick’s övriga sortiment är produkterna fria från tillsatt socker, gluten och palmolja. Dessa lämpar sig dessutom för veganer och mjölkproteinallergiker då de är tillverkade utan animalier.

Nick's nötbars finns tillgängliga i dagligvaruhandeln samt i servicehandeln hos Pressbyrån och 7-eleven. Produkterna hittas även bland utvalda e-handelsaktörer. Rekommenderat pris är 17,90 kr.

Besök www.nicks.se och följ Nick’s expansionsresa på Instagram, TikTok och LinkedIn.